טירה: הפקרות המערכת הפוליטית תפגע קשות בכלכלה; צופה פגיעה של 1% בתוצר

"אי אישור התקציב יביא לחוסר ודאות, לקיפאון בהשקעות, לבריחת משקיעים זרים, לנסיגה בדרוג האשראי, לעצירת רפורמות מבניות ולאובדן של כ-25 אלף מקומות עבודה חדשים"

בעקבות אי אישור התקציב בכנסת, אומר נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, כי הפקרות המערכת הפוליטית תפגע קשות בכלכלה ובמשק "אי אישור התקציב כבר בימים הקרובים והליכה לבחירות, יחזירו את המשק שנה-שנתיים אחורה, יביאו לחוסר ודאות, לקיפאון בהשקעות, לבריחת משקיעים זרים, לנסיגה בדרוג האשראי ולעצירת רפורמות מבניות; הנזק יעמוד על כ-1% תוצר לפחות ולאובדן של כ-25 אלף מקומות עבודה חדשים".

טירה קורא להקים לאלתר ממשלת אחדות מוצקה שתסייע להמשך הצמיחה. "תפסיקו לחשוב על עצמכם, תתחילו לחשוב על המדינה". "אנחנו מחמיצים חלון הזדמנויות".

"הכנסת הנוכחית מתנהגת באורח מופקר ובחוסר אחריות שאין כדוגמתם, דבר שיפגע קשות בכלכלה ובמשק". כך מאשים עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים בעקבות אי אישור התקציב בכנסת לשנת 2005. ב-5 השנים האחרונות כיהנו בישראל 3 ממשלות. זו שאננות שאין דוגמתה, אומר נשיא התעשיינים.

טירה מתריע, כי אי אישור התקציב כבר בימים הקרובים והליכה לבחירות, יחזירו את המשק שנה - שנתיים אחורה. חוסר הוודאות שייווצר, יפגע בדרוג האשראי של ישראל בעולם, יבריח משקיעים זרים ויגרום לאובדן אמינות כלכלית בקהילת העסקים העולמית ולעצירת רפורמות מבניות. התוצאה - אובדן של כ-1% תוצר לפחות, תלוי באורך המשבר ואובדן של כ-25 אלף מקומות עבודה חדשים. הוא הביע חשש כי במצב כזה, האבטלה לא תרד ואולי אף תגבר.

טירה קורא לשרון להקים ממשלת אחדות כלכלית קוהרנטית, שתסייע להמשך הצמיחה ולצמצום האבטלה. זאת כדי שמאמצי הממשלה והאוצר בשנתיים האחרונות, בד בבד עם הוויתורים של אזרחי המדינה למען הבראת המשק, לא ירדו לטמיון.

נשיא התאחדות התעשיינים סבור, כי בכל מקרה אין לפרוץ את מסגרת התקציב של 2005, כפי שהוגש לכנסת. טירה ציין, כי אנחנו בתחילתה של יציאה ממיתון ארוך וקשה מאז 1966 (למעט שנת 2000) ואנו עומדים להחמיץ את חלון ההזדמנות שיסגר בשנת 2005. שנה שבה המצב בעולם יתחיל להחמיר כתוצאה ממשבר צפוי בארה"ב.