יזמי בית הדיור המוגן אחוזת פולג מכרו עד עתה 130 קוטג'ים ב-41 מיליון דולר

היזמים מכרו 80 מתוך 92 הקוטג'ים בשלב א', החלו בבניית שלב ב' בן 50 יחידות, ועומדים להתחיל בבניית שלב ג' בן 70 יחידות

יזמי בית הדיור המוגן אחוזת פולג, בקיבוץ תל יצחק שבשרון, מכרו עד עתה 130 קוטג'ים, בתמורה של כ-41 מיליון דולר. היזמים מכרו 80 מתוך 92 הקוטג'ים בשלב א', החלו בבניית שלב ב' בן 50 יחידות, ועומדים להתחיל בבניית שלב ג' בן 70 יחידות. 50 מהיחידות שנמכרו הן מכירות "על הנייר" לשלבים ב' וג', עוד לפני תחילת הבנייה.
הפרויקט נמצא בשליטת חברת אברהם רובינשטיין, בעל 75% בחברה. השותפים הם הקיבוץ וחברת אמריקר, בבעלות אילן תמיר וצבי הנדלר. הפרויקט נבנה על מתחם בן 110 דונם של הקיבוץ, על פי עיסקה מלפני שנים עם מינהל מקרקעי ישראל.

היזמים מממנים את ההשקעה מהון עצמי, מכירת דירות וליווי פיננסי של בנק הפועלים.

בניגוד לפרויקטים אחרים בענף זה, כל הקוטג'ים באחוזת פולג אחידים - שתי קומות, 4 חדרים, 100 מ"ר, עם חדרי כביסה וארונות, שירותים כפולים, גינה צמודה וחניה צמודה. המחירים משתנים רק לפי מיקום הקוטג'ים, כאשר המחירים הגבוהים ביותר מושגים ליחידות הנמצאות בקרבת מבנה השירותים המרכזים או הקאונטרי קלאב.

בניית שלב א' הושלמה, וכ-50 מהקונים כבר מתגוררים במקום. שלב ב' נבנה בידי חברת האחים אלה, שזכתה במכרז, ויהיה מוכן תוך שנה. במקביל, יחלו בקרוב בבניית שלב ג'. היזמים מתכננים לבנות גם 60 דירות - לא קוטג'ים - בבנין בן כמה קומות.

כל הדירות נמכרות בשיטת דמי הפיקדון, כאשר הקונה או יורשיו זכאים למכור את הדירה חזרה ליזמים, בכל עת, ולקבל את הפיקדון ששילמו, צמוד למדד, וללא ריבית. הדירות אינן רשומות בטאבו על שם הקונים. יש שני מסלולים - דירות יקרות יותר ללא שחיקה שנתית של הפיקדון, ודירות זולות יותר עם שחיקה של 2.5% לשנה, למשך 12 שנים. הדירות, בנות 2.5-3 חדרים, יימכרו ב-190-240 אלף דולר במסלול עם שחיקה, ובכ-20% יותר במסלול ללא שחיקה. עד היום, לא ניכרת העדפה מובהקת של מסלול זה או אחר על ידי הקונים.

דירות ללא שחיקה נמכרו ב-280-385 אלף דולר. דירות עם שחיקה נמכרו ב-240-325 אלף דולר. דירה בודדת, במיקום מעולה, ללא שחיקה, נמכרה בכ-410 אלף דולר. דירות בנות 2.5-3 חדרים, שייבנו בעתיד, יימכרו ב-190-240 אלף דולר במסלול עם שחיקה, ובכ-15% יותר במסלול ללא שחיקה. הדירות באחוזת פולג יקרות מהמקובל בענף, כי אין הן דירות רגילות בבנייני קומות, אלא קוטג'ים גדולים יחסית, עם גינה צמודה.