ראש עיריית חדרה לשעבר, נחמיה להב, ישלם לעירייה 35,725 שקל בגין עלות פרסומים פוליטיים אסורים

עד היום חויבו בחיוב אישי על ידי שר הפנים הקודם, אברהם פורז, שלושה ראשי רשויות מקומיות

ראש עיריית חדרה לשעבר, נחמיה להב, ישלם לעירייה 35,725 שקל בגין עלות פרסומים פוליטיים אסורים שפורסמו בשנים 1997-1998.

ח"כ אברהם פורז, החליט בזמן כהונתו כשר הפנים, לחייב בחיוב אישי את להב ולהחזיר לעירייה 35,725 שקל בגין פרסומים פוליטיים אסורים. פורז אימץ בהחלטתו זו את המלצת מנכ"ל המשרד, גדעון בר לב, בהסתמך על המלצת הועדה המייעצת לחיוב אישי במשרד הפנים.

עד היום חויבו בחיוב אישי על ידי שר הפנים שלושה ראשי רשויות מקומיות: ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון ומנכ"ל העירייה לשעבר, משה ספקטור, חוייבו בחיוב אישי בסך של 16,046 שקל בגין העסקת מקורב ללא מכרז בשנת 1998 בתפקיד מתאם בין הסוחרים לעירייה.

כן גם, חויבו בחיוב אישי ראש עיריית קריית גת לשעבר, אלברט ארז, בסך של 33,748 שקל בגין רכישת רכב שלא כדין, וראש המועצה המקומית אבן יהודה לשעבר, גד כרמלי, חוייב בחיוב אישי בסך של 39,050 שקל בגין העסקת עובד במועצה שלא כדין.

כמו כן, הוחלט לחייב בחיוב אישי גם את ראש המועצה המקומית חצור הגלילית וחברי המועצה בגין עלות שכרו של סגן ראש המועצה שלא כדין. אולם, בטרם הנושא הגיע לידי החלטה על חיוב אישי, החזיר סגן ראש המועצה סכום של כ- 63 אלף שקל.

היחידה לחיוב אישי שבאגף הביקורת ברשויות המקומיות במשרד הפנים מצאה גם כי מחלקת הגבייה של עיריית קרית שמונה לא גבתה ארנונה מצימרים בעיר בין השנים 2002-2003 בסך של כ- 27,764 שקל. בעקבות הודעת משרד הפנים, לפיה אי גביית ארנונה מצימרים איננה חוקית, הורה ראש העיר, חיים ברביבאי, לבטל את ההנחיה שניתנה שלא כדין, והעירייה נערכת בימים אלה לגביית הכסף ואף לתביעות משפטיות.

עוד נמצא כי המועצה המקומית כפר קאסם הפיקה והפיצה בסמוך לבחירות למועצה, חוברת בעלות של 85,550 שקל הכוללת דברי פתיחה של ראש המועצה, הצגת הישגיו, תמונתו ומידע ותצלומים על פעילויות קהילתיות המיוחסים לראש המועצה, כל זאת בניגוד לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) וחוזר מנכ"ל מיולי 2003. עקב התערבותה של היחידה לחיוב אישי, הורה ראש המועצה, סמי עיסא, שלא לפרוע את החשבוניות.