רפי גינת עומד להתמנות לעורך "ידיעות אחרונות" במקום ורדי

גינת, שחתם על הסכם ארוך טווח עם רשת, ימשיך להגיש את "כלבוטק", אחת מתוכניות הדגל של הזכיינית

רפי גינת עומד להתמנות לעורך "ידיעות אחרונות" במקומו של משה ורדי. גינת, שערך בעבר את השבועון "העולם הזה", הצטרף לפני כשמונה שנים לזכיינית ערוץ 2 רשת כמגיש התוכנית כלבוטק. למרות ההסכם עם "ידיעות אחרונות" ימשיך גינת לעמוד בראש כלבוטק. גינת סירב להגיב על הידיעה. קודם לרשת היה גינת בין מגישי התוכנית בערוץ הראשון.

"כלבוטק", אותה ימשיך גינת להגיש בין השאר לאור ההסכם אותו חתם לפני מספר חודשים, נחשבת לאחת מתוכניות הדגל של רשת, ומדורגת זה שנים כאחת מחמש התוכניות המובילות של ערוץ 2. בין המעבר מערוץ 2 לרשת הגיש גינת תוכנית בכבלים תחת השם "כלבודק".

בנוסף ל"כלבוטק" הגיש גינת שתי תוכניות נוספות ברשת, האחת "בשידור חוקר" והשנייה, בקיץ האחרון, "מדינה על המשקל", תוכנית במסגרתה השיל גינת כ-30 קילו ממשקלו.

כאמור, לפני מספר חודשים הודיעו רשת וגינת על סיכומו של חוזה התקשרות ארוך טווח בין הצדדים. במסגרת ההסכם ימשיך גינת להפיק לערוך ולהגיש את כלבוטק ופרויקטים טלוויזיונים נוספים בארבע השנים הקרובות.

יוחנן צנגן, מנכ"ל רשת, התייחס אז להסכם ואמר: "רפי גינת הוא מבכירי אנשי התקשורת בארץ. יכולותיו הטלוויזיוניות עצומות ומגוונות והוא פונה לקהלים רחבים בקרב הצופים".

גינת אמר אז, כי "רשת היא הבית הטלוויזיוני שלי כבר עשר שנים, כאן אני מוצא את מרב חופש העשייה והביטוי שלי כעורך ומגיש. אני שמח כי בשנים הקרובות נמשיך ביחד להביא לצופה הישראלי טלוויזיה שרלבנטית לחייו גם בעזרת 'כלבוטק', 'שידור חוקר ובעזרת פרויקטים חדשים בסגנון "מדינה על המשקל".

באחרונה הועלו לא מעט שמות לגבי האפשרות כי יחליפו את ורדי בתפקידו. בין השמות שהועלו גם יון פדר, עורך YNET, וכן ניסים משעל, גם הוא מוותיקי רשת.

ורדי משמש כעורך "ידיעות אחרונות" במשך עשר השנים האחרונות. עם זאת, בשנתיים האחרונות החלו להישמע רחשים בעניין שינויים בצמרת "ידיעות", בין השאר מינויו של עורך אחר במקומו של ורדי. למרות לא מעט שמועות וספקולציות בעניין המחליפים הפוטנציאלים, ורדי נשאר בתפקיד.

יצוין, כי גינת הינו דמות המזוהה עם רשת, אשר עד לאחרונה היתה גם בבעלות "ידיעות אחרונות". כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", קבוצת נגה 2 שבבעלות אביב גלעדי ואודי רקאנטי רכשה את חלקה של "ידיעות", % 30, ברשת, וזאת מאחר שתנאי המכרז המחודש לערוץ 2 אינם מאפשרים לעיתונים להיות שותפים בזכייני הערוצים המסחריים. *