גידול של 25% במחזור המכירות של וואלה שופס - ל-270 מיליון שקל

הערכות: חלקה בשוק הסחר האלקטרוני עומד על 20%; התחומים המובילים: חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים וריהוט

מחזור המכירות של וואלה שופס הסתכם ב-2004 ב-270 מיליון שקל, גידול של כ-25% בהשוואה ל-2003, אז הסתכם מחזור המכירות בכ-210 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". על-פי הערכות, אתרי המכירות הישראליים מגלגלים מחזור של כ-1.3 מיליארד שקל בשנה, כך שעל פי הערכות אלה חלקה של וואלה בשוק הסחר האלקטרוני עומד על כ-20%.

אורי נדלר, מנכ"ל וואלה שופס, אישר את הנתון ואמר בתגובה, כי "שוק המסחר האלקטרוני חווה את אחת השנים הטובות שלו. הגידול במחזור המכירות של וואלה שופס, ביחד עם סקרי מאפייני הגלישה שהתפרסמו לאחרונה, מוכיחים כי המסחר האלקטרוני ביסס לעצמו נתח שוק משמעותי ביותר ביחס לשיטות השיווק השונות. בתחומים מסוימים המכירות המקוונות הגיעו לנתח של 40%".

בוואלה שופס שותפים להערכות, לפיהן אתרי המכירות הישראליים מגלגלים מחזור שנתי של כ-1.3 מיליארד שקל בשנה. מנתוניהם עולה, כי בשנת 2004 ביצעו כ-230 אלף לקוחות מוצרים באתר, גידול של כ-30% לעומת 2003. המכירות הפופולריות ביותר הן עדיין המכירות הקבוצתיות והפומביות, המהוות כ-80% מסך המכירות.

בשנת 2004 פרסמה וואלה שופס אמנת שירות, לפיה בין היתר ערבה החברה לכספי לקוחותיה, וכי בכל מקרה של אי אספקת מוצר או פשיטת רגל של הספק תפצה וואלה שופס את הלקוח במלוא הסכום. לדברי נדלר "וואלה שופס הינו האתר הראשון שנוטל על עצמו מחויבות מלאה כלפי הלקוחות, לרבות התחייבות למסחר הוגן".

נדלר מציין, כי סיבה נוספת לגידול במחזורי החברה היא כניסת ספקים חדשים לאתר וגידול במגוון המוצרים הנמכרים, ובהם תחום הרכבים החדשים. נדלר צופה, כי ב-2005 יגדל מחזור המכירות של וואלה שופס בכ-15% נוספים.

על-פי נתוני וואלה שופס, התחומים המובילים במכירות ב-2004 באתר הם חשמל ואלקטרוניקה, המהווים כ-35% מסך המכירות, מחשבים, המהווים כ-20% וריהוט המהווה כ-10%.

וואלה שופס נמצאת בבעלות משותפת של וואלה תקשורת ושלyphertech , שבבעלות זואי אחזקות וגלובסקום מקבוצת פישמן.