בינו מחזק את מעורבותו בבינלאומי: מינה את סמדר ברבר למס' 2 בבנק

ברבר שימשה שנים רבות כיד ימינו של בינו * דוד עוזיאל וזאב בן-אשר פורשים מהבנק

הבנק הבינלאומי הודיע היום (ד') על שינויים בצמרת הבנק, שהעיקרי בהם הוא מינויה של סמדר ברבר לראש אגף עסקים, בדרגת משנה למנכ"ל. ברבר מקורבת לבעל השליטה בבנק, צדיק בינו, ושימשה שנים רבות יד ימינו.

בענף הבנקאות העריכו, כי מינויה של ברבר לתפקיד כה משמעותי, מסמנת עידן חדש בבנק, שיאופיין בהגדלת מעורבותו של בינו בהתנהלות הבנק ובכיוון העיסקי העתידי שלו. בשנה וחצי האחרונות התמקדו בעלי השליטה החדשים בבנק - קבוצת בינו-ליברמן, שרכשו את הבנק מידי האחים ספרא באפריל 2003, בעיקר בניכוי תיק האשראי הבעייתי שלו. זאת, בדגש על הקטנת הריכוזיות של התיק, שאופיין בשיעור גבוה של אשראי ללווים גדולים. חלקם, בעיקר גד זאבי ותבל, גרמו לבנק נזקים גדולים.

ברבר (41) כיהנה כרואת חשבון במשרד סומך-חייקין וכמנהלת המחלקה הכלכלית-עיסקית במשרד, שם הכירה את בינו, ולפני 10 שנים הצטרפה לקבוצתו, שם כיהנה במספר תפקידי ניהול בכירים: מנכ"ל בינו אחזקות, מנכ"ל סהר פיתוח ואחזקות ולאחר רכישת הבנק, מנכ"ל פיבי אחזקות.

המסלול של ברבר מזכיר קידום בנקאי דומה: רקפת רוסק-עמינח, מקורבת לגליה מאור, שהגיעה גם כן ממשרד סומך-חייקין לפני שנה לתפקיד ראש החטיבה העיסקית בבנק לאומי.

ברבר כיהנה כיו"ר ועדת המאזן של דירקטוריון הבינלאומי בשנה האחרונה, וחברת ועדת האשראי, ביקורת, אסטרטגיה ומינהל.

בשל מינויה למשנה למנכ"ל הבנק, מה שמסמן אותה כמספר 2 בבנק, תפרוש ברבר מדירקטוריון הבנק ומתפקידה כמנכ"ל פיבי אחזקות. מהבנק הבינלאומי נמסר, כי טרם הוחלט על מינוי לתפקידים אלה.

כמו כן, בעקבות מינויה, הודיע ועד המנהלים בבנק, שבו חברים 600 מנהלים ומורשי חתימה, על התנגדותו להצנחת בכירים ומינוי חבר הנהלה שלא מתוך הבנק.

ברבר תחליף את זאב בן-אשר, שהחל בתפקידו כראש אגף עסקים רק לפני שנה, ועתה הוא פורש מהבנק. פרישתו של בן-אשר, שמילא בעבר שורה של תפקידים בכירים בבנק הפועלים, נומקה ב"סיבות אישיות".

מינוי נוסף בבנק הוא של ישראל טראו (49), לראש אגף בנקאות ושיווק. וזאת, במקומו של המשנה למנכ"ל הותיק, דוד עוזיאל שפורש אחר 40 שנה בבנק. פרישתו של עוזיאל מותירה על כנו את מספר המנהלים הנושאים בתואר הבכיר משנה למנכ"ל על שניים: ברבר וזאב גוטמן.

טראו כיהן בשורה של תפקידים בכירים, שהאחרון בהם הוא מנהל הסניף הראשי של הבנק בתל-אביב. לתפקיד זה יכנס משה מאיר (45).