"אלדין פועלת בתחום החם ביותר של אבטחת המידע"

שון ג'קסון מאבונדייל פרטנרס: "המניה קצת הקדימה את ביצועיה בחודשים האחרונים והיא צריכה לקחת אוויר לנשימה"

ימים לא כל כך יפים עוברים על מניית אלדין. מאז נודע, לפני כחודש, כי החברה מתכוונת לצאת להנפקה שנייה בוול סטריט איבדה המניה כ-20% מערכה ונפלה מ-30 דולר לכ-24 דולר. עם זאת, נראה שבימים האחרונים הכיוון דרומה של המניה נעצר במידה מסוימת, כאשר המניה מדשדשת סביב 24 דולר המשקף לחברה שווי של 273 מיליון דולר.

אלדין, כידוע, מתכוונת למכור 2.6 מיליון מניות בתחילת 2005, ואם החתמים בהנפקה, בהובלת בית ההשקעות השוויצרי UBS, יממשו את אופציית ה"גרין-שו" שברשותם וירכשו 260 אלף מניות נוספות, תסתכם ההנפקה ב-76.7 מיליון דולר (בהתבסס על מחיר מניה ממוצע של 26 דולר).

בעלי המניות בחברה, אגב, לא ינצלו את ההנפקה הקרובה למכור מניות. מנכ"ל החברה, ינקי מרגלית, מחזיק ב-16% מהחברה, ואחרי ההנפקה הוא ידולל ל-13.2%. אחיו, דני מרגלית, מחזיק ב-8% מהחברה והוא ירד ל-6% בסיום התהליך. בעלת מניות בולטת נוספת היא ג'וניפר טריידינג סרוויסז, שבבעלותה כיום 17.1% ממניות והיא צפויה לרדת ל-14.1% בסיום ההנפקה.

עסקיה של אלדין כיום מחולקים לשתי קבוצות מוצרים: ה-HASP-DRM, שהוא התחום המסורתי של החברה. מדובר במפתחות הגנה שמאפשרים למתכנתים יכולות מגוונות בתחום הרישוי ומאפשרים הגנה מפני וירוסים באינטרנט ובדוא"ל. התחום השני הוא ה-Enterprise Security הכולל את מוצרי ה-eSafe וה-eToken, הוא מפתח מבוסס USB להזדהות של משתמשים וחתימות דיגיטליות. קו מוצרי ה-HASP המסורתי (DRM) היווה 12 מיליון דולר מהכנסות של 16.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, ואילו ההכנסות ממוצרי ה-eSafe וה-eToken היוו את השאר.

היסטורית, מניית אלדין לא זכתה ליותר מדי סיקור אנליסטי, ועד סוף יולי השנה רק בית השקעות אחד סיקר אותה. התנהגות מניית אלדין בשנה האחרונה מזכירה התנהגות של רכבת הרים: המניה טיילה ברמות של 8 דולר וגם הספיקה לזנק ל-32 דולר. הסיבה לירידות במהלך השנה מקורה, ככל הנראה, במכירות מניות של ינקי מרגלית, בעוד שהעליות נבעו מדו"חות טובים שפרסמה ברבעונים האחרונים.

מובילה בשוק ה-DRM

את ההמלצה החמה ביותר שיצאה לאחרונה על החברה סיפק האנליסט שון ג'קסון, מבית ההשקעות אבונדייל פרטנרס (Avondale), שהחל לסקר את המניה בהמלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 30 דולר. "אנו מאמינים שהמניה קצת הקדימה את ביצועיה בחודשים האחרונים והיא צריכה לקחת אוויר לנשימה", אומר ג'קסון.

לדבריו, נקודות החוזקה של אלדין, שיקרינו על מנייתה בשנה הקרובה הן החשיפה לאחד מנושאי האבטחה החמים ביותר - אבטחת תוכן וכן נקודת חוזקה בדמות הובלה בשוק ה-DRM.

תחום אבטחת התוכן (Content Security) כולל פונקציות כמו ווב-פילטרינג, אנטי ספאם, אנטי וירוס וסינון אפליקציות, כלומר פונקציות שמתייחסות בעיקר ל"לכלוך" ברשת האינטרנט, לעומת מוצרי אבטחת מידע מסורתיים, כמו הפיירוול ו-VPN. בתקופה האחרונה ישנם שחקנים, כמו סימנטק וטרנד-מיקרו שנכנסים לתחום הזה, אך לדברי ג'קסון תחום אבטחת התוכן בו פועלת החברה הוא התחום "החם ביותר בתחום אבטחת המידע".

ג'קסון גם מציין שני מחקרים שנערכו לאחרונה: הראשון הוא של חברת ClearSwift, לפיו 94% מהמשתמשים באינטרנט מצהירים שווירוסים והאקרים הם בעיית האבטחה הראשונה במעלה. המחקר השני שייך לקבוצת Radicati, לפיו 51% מתעבורת הדואר האלקטרוני הוא דואר ספאם. בנוסף, ג'קסון מציין כי בתשעה מתוך עשרה מחשבים כיום ישנם כיום תולעי מעקב (Spyware).

לגבי תחום ה-DRM, מציין ג'קסון את ההובלה של אלדין בשוק, שלטענתו היא הובלה שניתן לשמר. "תחום ה-DRM נשלט בעיקר על ידי אלדין ועל ידי המתחרה SafeNet (שרכשה את חברת Rainbow) ב-8-10 השנים האחרונות. מדובר בתחום שספקים אחרים לא ניסו להיכנס אליו משתי סיבות מרכזיות: לקוחות מעדיפים שלא להחליף את הספק שלהם ומעדיפים 'להידבק' למי שהם עובדים איתו, ושיעורי צמיחה חד-ספרתיים שגרמו למתחרים פוטנציאליים להתעלם ממנו".

נקודות החולשה שג'קסון מציין הן ההתחממות בתחרות מצד SafeNet והצמיחה האיטית של תחום ה-DRM, שמספק באופן מסורתי כ-70%-80% מהכנסותיה של החברה. נציין, כי תחום ה-DRM הוא תחום שצומח בכ-10%-15% בשנה, לעומת תחום ה-Content Security, שנהנה משיעורי צמיחה פנטסטיים של כ-70%. "כתוצאה מכך, אנו מאמינים כי כדי לשמור על ההמלצה הנוכחית, אלדין תצטרך להראות סיכויי צמיחה גבוהים ולבחון את עסקי ה-DRM שלה", אומר ג'קסון. *