ביהמ"ש דחה עתירה למנוע ממרכז הליכוד להצביע על שיטת הצבעת המועמדים לכנסת

המבקש: ההצעה העומדת להצבעה פוגעת בזכויות יסוד חוקתיות; ביהמ"ש: אין מקום להתערבות שיפוטית בהחלטת ביה"ד הפנימי של הליכוד

ביהמ"ש המחוזי בת"א דחה את בקשתו של אריה טננבאום, חבר מרכז הליכוד, להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על תנועת הליכוד לקיים הצבעה בישיבת ועידת הליכוד המתכנסת בשעות אלה, בנוגע להצעה באשר לשיטת בחירת מועמדיה לכנסת.

המבקש מתנגד להצעה ודרש לאפשר לו לחילופין, באם לא תתקבל בקשתו למתן הצו, להעמיד להצבעה בוועדה הצעה נגדית משלו. הוא פנה אתמול (ד') לבית הדין הפנימי של תנועת הליכוד וזה סירב לבקשתו למתן צו כנגד קיום ההצבעה וציין כי המבקש יוכל לתקוף את חוקיות ההצבעה וההחלטה שתתקבל, גם בדיעבד.

בפנייתו לביהמ"ש טען טננבאום, באמצעות עורכי הדין יוסף וקנין ומירב טקל, כי רבים מחברי התנועה - למעלה מ-500 חברים, המהווים כ-17.5% מחברי הוועידה, המתגוררים במועצות מקומיות, לא קיבלו לידם את ההזמנה לישיבת הוועידה המתקיימת היום, את ההצעה ואת סדר היום.

לדבריו, רבים מחברי הוועידה מבקשים לדחות את ההצבעה על מנת שיהיה סיפק בידיהם לעמוד על טיבה של ההצעה שגובשה בוועדה שמונתה לכך ובה חברים מספר מצומצם של חברי ליכוד בכל הנוגע לשיטת בחירת מועמדי התנועה לכנסת.

לטענת המבקש, ההצעה העומדת להצבעה פוגעת בזכויות יסוד חוקתיות, תוך קיפוחם הבוטה של שרי המפלגה וחברי הכנסת. לדבריו, משמעות קבלתה של ההצעה היא כי 17-18 שרים וחברי כנסת יודחו מכהונתם, ולא תינתן להם האפשרות להתמודד בשוויוניות הראויה. שכן, על פי ההצעה העומדת להצבעה, חברי כנסת מכהנים יכולים להתמודד אך ורק במסגרת הרשימה הארצית, קרי ל-24 מקומות בלבד, בעוד שכיום מכהנים 40 חברי כנסת ושני שרים שאינם חברי כנסת (מופז ושירנסקי).

בהחלטתו לדחות את הבקשה קבע השופט יהודה זפט, כי הוא אינו רואה מקום להתערבות שיפוטית בהחלטת בית הדין הפנימי של תנועת הליכוד. לדברי השופט, ההחלטה ניתנה בסמכות ואינה מגלה פגם מהפגמים שיש בהם כדי להניע את ביהמ"ש להתערבות. (בש"א 1429/05).