פרויקט תחנת באר-שבע צפון - האוניברסיטה, יושלם עד ספטמבר 2005. כך מסרו נשיא האוניברסיטה, פרופ' אבישי ברוורמן, והמשנה לנשיא, ד"ר ישראל גרמן.
עלות הפרויקט 55 מיליון שקל, והוא ימומן ברובו מתקציב רכבת ישראל. הפרויקט מוקם על ידי רכבת ישראל, ביוזמת אוניברסיטת בן גוריון ועיריית באר-שבע, ובאמצעות "קרן באר-שבע".
מבנה תחנת באר-שבע צפון - האוניברסיטה, שיחליף את התחנה הישנה, ממומן בחלקו באמצעות תרומה של לארי גודמן מארה"ב, התורם רבות הן לעיריית באר שבע והן לאוניברסיטה. גודמן תרם בעבר להקמת מבנה המנהלה של הפקולטה להנדסה באוניברסיטה, להקמת בנין "בת דור" והמרכז החדש לילד ולמשפחה בבאר-שבע, ואף קיבל תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה ב-2003.
התחנה תשתרע על שטח של 800 מ"ר, ותחובר במעבר ציבורי תת-קרקעי אל שכונה ד' הסמוכה ואל פארק ההיי-טק והמדע של האוניברסיטה, הנמצא בצמידות לתחנה.
לדברי ברוורמן, פרויקט תחנת האוניברסיטה אמור להיות מנוף לזירוז תהליכי פיתוח כלכלי ואורבני בבאר-שבע בכלל, ולפיתוח פארק ההיי-טק והמכון הלאומי לביוטכנולוגיה בפרט. זאת, במסגרת תפיסתה הכללית של האוניברסיטה, הרואה בהם משימה לאומית ויעד שאמור למצב את תדמית העיר כ"מרכז חדשנות על סף המדבר".
לדבריו, הצורך המרכזי מאחורי הקמת הפארק הוא מתן מענה אסטרטגי לטווח ארוך, לצרכים של הנגב ושל העיר באר-שבע, המשוועים להשקעות, כדי לאפשר את צמיחתו של האיזור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.