המועד להגשת ההצעות במכרז לרכבת הקלה בת"א יידחה בחמישה חודשים לפחות. בפגישות שקיימו נציגי שלוש הקבוצות המתמודדות עם נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), הן הודיעו כי לא יעמדו בתאריך שנקבע, 31 במארס. החברות ביקשו להאריך את המועד להגשת ההצעות במספר חודשים.
ועדת המכרזים בראשות סגן החשב הכללי באוצר, חגי מילר, אמורה להכריע בקרוב על דחייה נוספת של חמישה חודשים לפחות, עד יוני. ועדת המכרזים טרם התכנסה לדון בבקשת הקבוצות, אך ההערכה היא כי הדחייה תאושר בלית ברירה.
בעבר נדחה פעמיים המועד להגשת ההצעות, במכרז ה-BOT להקמה, תפעול ותחזוקה של הקו האדום בפרויקט. בהתאם ללו"ז המקורי המועד להגשת ההצעות היה אוגוסט 2004, המועד נדחה לנובמבר 2004 ושוב לסוף מארס 2005.
על-פי התאריך המקורי אמורה היתה הרכבת לפעול ב-2010, אך כעת תאריך ההפעלה יהיה 2012.
נציגי הקבוצות נימקו את הבקשה לדחות את המועד בשתי סיבות: האחת, השינויים בהרכב הקבוצות כתוצאה מיציאה וכניסה של חברות. לטענתן, הן השקיעו מאמץ רב בגיבוש הקבוצות ולא בהכנת ההצעה. הסיבה השנייה, היא העובדה כי מדובר במכרז יקר ומורכב מבחינה הנדסית ומימונית.
מנכ"ל נ.ת.ע, ישי דותן, אמר ל"גלובס": "אכן היתה פנייה מהמתמודדות, אך ההכרעה על דחייה תתקבל בוועדת המכרזים".
הקו האדום, שאורכו 22 ק"מ מתוכו 10 ק"מ במנהרה, יוקם בין התחנה המרכזית בפ"ת עד לדרום בת-ים דרך המרכז הרפואי רבין, רחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק ובר"ג. בת"א יעבור הקו ברחובות ארלוזורוב, דרך פ"ת, הקרייה ועוד.
עלות הפרויקט הוערכה בתחילה במיליארד שקל. בנ.ת.ע אומרים כיום, כי מדובר בעלות של למעלה מ-6.5 מיליארד שקל, ואילו במשרד התחבורה מעריכים את העלות ב-8 מיליארד שקל. </BODY
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.