חברת שפיר והחברה הצרפתית אייפל זכו במכרז של מוריה להקמת פרויקט גשר הרכבת הקלה בירושלים, בהיקף של 129 מיליון שקל. כפי שפורסם ב"גלובס" לפני שבועיים הוועדה למסירת עבודות של מוריה היתה אמורה להחליט על הזוכה במכרז.
הוועדה בחרה בהצעתה של שפיר שהייתה זולה מהצעתה של רמט, המתמודדת השנייה, ב-20 מיליון שקל. הפרויקט כולל הקמת גשר שאורכו 140 מטר וגובהו מתנשא לגובה של 118 מטר. לבניית הגשר ישתמשו ב-4,200 טונות פלדה.
מדובר בגשר שתוכנן על-ידי אדריכל הגשרים הבינלאומי סנטיאגו קלטרבה. מדובר בגשר תלוי המחוזק על-ידי 70 מטרים פלדה והוא יחבר את רחוב יפו עם רחוב שדרות הרצל.
הצורך בגשר נבע מעומס תנועה בצומת הכניסה לעיר והבעייתיות בשילוב תנועת כלי רכב פרטיים ורכבת קלה בצומת. כדי לפתור בעיה זו הוחלט להקים גשר מעל הצומת שישמש את הרכבת הקלה.
מנכ"ל חברת מוריה, יחיאל לביא, אמר כי הוגשו רק שתי הצעות וההצעה הזולה היא שנבחרה. לדברי לביא ההליכים להוצאת היתר בנייה נמצאים בשלבים מתקדמים ובכפוף לקבלת ההיתר ולאישור תקציבי, ניתן יהיה להתחיל בבנייה בחודשים הקרובים. העבודות צפויות להימשך 24 חודשים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.