מיקרוסופט מבטיחה: תשובה ולא לינק

השיקה את הגרסה הסופית של מנוע החיפוש שלה, ותצא במסע פרסום בהשקעה של מיליוני דולרים

ענקית התוכנה מיקרוסופט חשפה אמש (ב') את הגרסה המלאה של מנוע החיפוש שלה, בניסיון לקרוא תגר על גוגל, מנהיגת תחום החיפוש באינטרנט.

לדברי יוסוף מהדי, סגן נשיא במיקרוסופט האחראי על תכנים ושירותים בחטיבת האינטרנט MSN, שידרגה יצרנית התוכנה הגדולה בעולם את פורטל האינטרנט שלה, MSN.com (www.msn.com), כדי להבליט את נוכחותו של מנוע החיפוש וכמו כן ביצעה שינויים בתכני האתר ובפרסום המופיע בו, כחלק ממאמציה לדלל את העומס הוויזואלי באתר.

על הכף מונחים כספי פרסום, כמו גם המאבק על המנהיגות באחד מתחומי הצמיחה המסקרנים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה.

"העניין כאן הוא תשובות, ולא לינקים", אמר מהדי, כשהוא מנצל את ההזדמנות לחבוט במתחריה הבולטים ביותר של MSN, ביניהם כמובן גם גוגל. "יש עוד הרבה מקום לשיפור בחיפוש המקוון", אמר מהדי.

בניסיון לספק תשובות רלוונטיות לשאלות שונות, אומר מהדי כי MSN Search יכלול טווח רחב של מידע הנכלל במיקרוסופט אנקרטה, האנציקלופדיה האלקטרונית של מיקרוסופט.

באמצעות MSN Search יוכלו המשתמשים לקבל הגדרות, חישובים, מידע גיאוגרפי והיסטורי ומידע אחר, וכמו כן יוכלו לצפות במאמרים באנציקלופדיה ובתכנים אחרים לפרקי זמן של שעתיים. "הכוונה שלנו היא לספק תשובה לכל שאלה", אומר מהדי.

אחרי שראתה בגוגל נוטלת את ההובלה, וראתה גם את רווחי ענק ממיליארדי הדולרים שמשלמים המפרסמים כדי להציב את מודעותיהם לצד תשובות לשאילתות חיפוש, החליטה גם מיקרוסופט, לפני כמעט שנתיים, לבנות מנוע חיפוש משלה.

מאז יצאה גוגל בהנפקה ציבורית ראשונה, ויאהו הרחיבה באופן משמעותי את היצע החיפוש המקוון שלה, אחרי שהשתיים הבינו היטב כי עליהן להיערך לקראת האפשרות של תחרות מול מיקרוסופט, כיסיה העמוקים וצבא המהנדסים שלה.

השקת MSN Search מתרחשת שלושה חודשים אחרי שהושקה גרסת הניסיון של המנוע.

בעבודה על שירותי החיפוש שלה השתמשה עד כה מיקרוסופט באינקטומי, חטיבה של יאהו, אולם מעכשיו, עם השקת הגרסה המלאה, תשתמש מיקרוסופט בטכנולוגיית החיפוש שלה.

מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט יחפש ויסנן תוצאות מתוך אינדקס של יותר מ-5 מיליארד דפי ומסמכי אינטרנט, לעומת יותר מ-8 מיליארד דפים אצל גוגל, והוא מוצע בעשר שפות, בהן עברית (search.msn.co.il).

אפיון חדש נוסף שהציגה מיקרוסופט במסגרת ההשקה אמש הוא היכולת ליצור RSS (Really Simple Syndication), כלומר, תזרימים המאפשרים למשתמשים לעקוב אחר תוצאות חיפוש באמצעות תזרימי מידע המוזרמים למחשבים האישיים שלהם.

לדברי מהדי, מיקרוסופט תשווק את מנוע החיפוש שלה באמצעות קמפיין שיווק שיכוון ישירות למשתמשים המקוונים ולצופי טלוויזיה ויושקעו בו עשרות רבות של מיליוני דולרים, זאת מחוץ לסכום של למעלה מ-100 מיליון דולר ו-18 חודשי עבודה שהושקעו בפיתוח המנוע עצמו. *