המועצה הארצית קידמה הקמתה של תחנת הכוח בצפית

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות רו"ח גדעון בר לב, אישרה להעביר את תוכנית המתאר הארצית להוספת יחידת ייצור בתחנת הכוח צפית של חברת החשמל להערות הוועדות המחוזיות. התהליך יקדם משמעותית את אישור ההקמה, בהשקעה של כ-200 מיליון דולר.

אתר תחנת הכוח צפית ממוקם סמוך לתל צפית, דרומית לכפר מנחם ומזרחית לקריית מלאכי, בתחום שיפוטה של המועצה האיזורית יואב. התוכנית מוסיפה יחידת ייצור במחזור משולב לייצור חשמל, בהספק של 370 מגוואט.

טורבינת הגז החדשה תופעל בגז טבעי - דלק נקי - כדלק עיקרי, ובסולר כגיבוי. הדבר יבטיח ירידה בפליטות מזהמי אוויר בכלל, וגופרית דו-חמצנית בפרט. היחידה החדשה מורכבת מטורבינת גז ומיחידה קיטורית, המונעת בקיטור הנוצר מגזי השריפה של טורבינת הגז, ומייצרת אנרגיה נוספת ללא תוספת בצריכת דלק.

באתר תחנת הכוח צפית קיימת היום תחנת כוח לייצור חשמל, הכוללת שתי יחידות ייצור מסוג טורבינות גז תעשייתיות המופעלות בסולר, בהספק כולל של 220 מגוואט.

התוכנית המוצעת תחול על שטח אתר צפית הקיים. היחידה החדשה תמוקם בתוך שטח האתר הקיים ותתבסס על התשתיות הקיימות והמאושרות.

המועצה הארצית גם החליטה להעביר תוכנית להקמת מחלף מאחז להשגות הציבור ולהערות הוועדות המחוזיות. מדובר במחלף צפונית לבית קמה שבדרום, שישלים את הקטעים 19 ו-20 של כביש חוצה ישראל ממחלף שורק עד הנגב.

כיום, מחלף שורק מהווה את הקצה הדרומי של כביש חוצה ישראל. סלילת קטע זה תשפר משמעותית את הנגישות של תושבי הנגב למרכז ולצפון.