בעקבות קריסת חברת קאר אנד גו: רשות ני"ע תרחיב מעתה את חובת הדיווח בהנפקות האג"ח

הנאמנים יחויבו לדווח על פעילותם ולהעריך את הסיכון של אי פירעון; החברות ידווחו על כל אירוע העלול להשפיע על הפירעון

רשות ניירות ערך מהדקת את הפיקוח על נאמנים לאיגרות חוב שמנפיקות חברות, וזאת כחלק מהפקת הלקחים בעקבות התמוטטות חברת השכרת הרכב קאר אנד גו. ל"גלובס" נודע, כי הדגש יושם על שיפור הדיווח לציבור לאחר ההנפקות, הן בידי החברות והן בידי הנאמנים.

על-פי הכללים שמגבשת הרשות, יחויב הנאמן לפרסם למחזיקי האג"ח דו"ח שנתי, לא יותר מ-30 יום אחרי פרסום הדו"ח השנתי של החברה המנפיקה. במסגרת הדו"ח, יהיה הנאמן חייב לפרט את כל הפעולות המהותיות שהוא ביצע במסגרת תפקידו, כגון הבטחת תוקף השעבודים או הערבויות לאג"ח.

כמו כן, יהיה על הנאמן לספק מדי שנה הערכה בחתימתו, לשאלה האם החברה עלולה שלא לעמוד בהתחייבויות למחזיקי האג"ח.

כמו כן מבקשת הרשות לקבוע שינויים בחוק, לפיהם החברה המנפיקה עצמה תחויב לדווח במסגרת הדו"חות התקופתיים שלה, אם היא עומדת בכל התנאים שנקבעו בשטר הנאמנות שנכתב במועד ההנפקה. אם היא מפרה את השטר, יהיה עליה לציין אלו סיכונים נגרמים או עלולים להיגרם בשל אותן הפרות.

החברה תחויב למסור מדי שנה תיאור של כל הנכסים המשועבדים להבטחת ההתחייבויות למחזיקי האג"ח, ואם נערכה הערכת שווי מחודשת לנכסים אלו - לצרף אותה.

החברה תהיה מחויבת לדווח מהם המקורות הכספיים שמהם היא מתכוונת לפרוע את ההתחייבות למחזיקי האג"ח, בכל אחד ממועדי הפירעון בשנה הקרובה, ולהצהיר אם היא יכולה לעמוד בכל התחייבויותיה.

בנוסף, החברה המנפיקה תחויב לפרסם דו"ח מיידי על כל אירוע העלול להשפיע על יכולת העמידה בתשלום, למשל אי עמידה ביחסים פיננסיים, אירועים שנותנים לנאמן זכות לתבוע פירעון מיידי של איגרות החוב, או שינויים במקורות הכספיים שמהם היא מתכוונת לפרוע את ההתחייבויות.

(ראו הרחבה ב"שוק ההון").