דאי טלקום בשליטת פולאר השקעות תייצג את אלקטל בישראל באופן בלעדי

מוטי אלמליח, מנכ"ל דאי טלקום ישראל: "תקופה ארוכה אלקטל לא רצו להיכנס לישראל מתוך מיקוד בשווקים יותר חשובים. בינתיים המיזם המשותף עם TCL הסינית שינה את הגישה"

חברת דאי טלקום, שנשלטת על ידי פולאר השקעות, זכתה בחוזה לייצוג בלעדי של אלקטל בישראל. כך נודע ל"גלובס". דאי טלקום כבר הציגה את המכשירים לפרטנר ולסלקום, ועם החברה האחרונה היא נמצאת במשא ומתן לאספקת מכשירים תומכי I-Mode ו-EDGE.

בתערוכת 3GSM בקאן, צרפת, תתקיים פגישה בין מנכ"ל סלקום יצחק פטרבורג לבין בכירי אלקטל. פגישה דומה תתקיים עם נציגי פרטנר, שגם הם מגיעים לתערוכה.

על פי הערכות בשוק הסלולר, דאי טלקום הגיעה אשתקד לנתח שוק של 36% מכלל המכירות של פלאפון, כ-300,000 מכשירים סלולרים.

על פי אותן הערכות, פלאפון מכרה בשנת 2004 כ-650,000 מכשירים סלולריים. על פי נתונים אלו, לטליט (המותג של דאי) נתח שוק של 12% בשוק המכשירים הסלולריים.

אלקטל הצרפתית חברה לאחרונה לקונצרן הסיני TCL, לצורך הקמת מיזם סלולרי שמשלב את יכולות הייצור הסיניות עם המיתוג של הצרפתים ומתחלק 45% Alcatel ו-55% Tcl. שתי החברות ייצרו ב-2004 יחד כ-20 מיליון מכשירים. עם זאת, בשנים האחרונות אלקטל יורדת באופן קבוע בכמות מכירת המכשירים שלה, והחבירה ל-TCL אמורה להחזיר לה את הצמיחה בייצור המכשירים.

דאי טלקום, החלה את פעילותה בשלהי 2000 והיא פועלת באמצעות המותג טליט בשוק ה-CDMA, כך שהלקוחה היחידה שלה עד כה היא פלאפון. לחברה מרכז פיתוח באיטליה, שעוסק בפיתוח ושיווק מודולים סלולריים וטלפונים בטכנולוגיית GSM.

מנכ"ל דאי טלקום ישראל, מוטי אלמליח אמר כי, "תקופה ארוכה אלקטל לא רצו להיכנס לישראל מתוך מיקוד בשווקים שהם חשבו ליותר חשובים. בינתיים המיזם המשותף עם TCL שינה את הגישה ופתח הזדמנות להביא את המכשירים האלו לישראל. יש להם מגוון מוצרים המותאמים ל-Mass Market לשוק ה-GSM ובתחום הזה נצליח להביא את הפתרון הנכון לחברות בישראל".

ניסיון הכניסה של דאי טלקום עם אלקטל, נעשה על רקע הקשיים שיש לסוני-אריקסון, סימנס ופיליפס בכיבוש נתחי שוק, תוך דומיננטיות של מכשירי נוקיה. *