צרות בצרורות: בעלי חברת האבטחה אנוש חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות במיליוני שקלים

אריה שקד הכחיש בבית המשפט את החשדות המיוחסים לו ושוחרר בערבות; החברה קרסה החודש

אריה שקד ממבשרת ציון, הבעלים והמנהל של חברת אנוש אבטחה ואחזקה שקרסה החודש, נעצר בידי רשות המיסים בחשד לקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

על-פי החשד, תיכנן שקד ביחד עם אחרים באמצעות עיסקה מלאכותית לממן את תשלומי המשכורות לעובדי אנוש באמצעות קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות. לחברה חובות בסך 48 מיליון שקל.

על-פי החשד, קיזזה החברה חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות שנתקבלו מחברת סורמי השקעות בהיקף של עשרות מיליוני שלים, שניתנו ככיסוי חשבונאי להעסקת עובדי אנוש שעבדו בה קודם להתקשרות עם חברת סורמי.

החוקר איציק אייזנמן טען עוד, כי שקד ביצע עיסקה מלאכותית מול עיריית יהוד בכדי להסוות את מעורבותה של חברת סורמי באספקת כוח אדם לעירייה.

לדבריו, החשבוניות של חברת סורמי שנתקבלו, הן מצג שווא לאספקת כוח אדם ולביצוע עבודות שמירה. בפועל מדובר בהלוואות שנלקחו בשוק האפור, וכל מטרתן היא התחמקות מתשלום מיסים.

עוד טען אייזנמן, כי שקד שיתף פעולה עם גורמים בשוק האפור גם בקריסת החברה ובבקשה להקפאת הליכים, תוך הסתרת מעורבותם בפעילותה המימונית של החברה.

לדבריו, קשר עצמו שקד בחקירתו לחלק מהעבירות המיוחסות לו, ומסר גירסה ממנה עולה, כי המדובר בקיזוז של חשבוניות מס שלא כדין. החוקר הוסיף, כי נגד שקד קיימות ראיות לכאורה הקושרות אותו לעבירות המיוחסות לו.

לדברי אייזנמן, את ההתקשרות בין אנוש לחברת סורמי יצר יניב בן-דוד. הלה העביר בצורה מלאכותית עובדי חברה קיימים לחברת כוח אדם כביכול, המשלמת להם משכורות. במקום לשלם להם הוצאות שכר, היא מקבלת חשבוניות של אותה חברה.

לדברי החוקר, בן-דוד שנעצר ושוחרר בערבות הוא אחיינו של ראש עיריית יהוד. שקד ידע, כי חברת סורמי היא זו שמספקת את העובדים בפועל לעיריית יהוד.

שקד אמר בביהמ"ש: "אני מרגיש שאני בסיוט". לדבריו, חברת סורמי עובדת איתו מאז 2003 והיא קיבלה אישורי מס חדשים בשנת 2004. לגירסתו, מעולם לא היתה כל חשבונית פיקטיבית או לא נוכה מע"מ מהחשבוניות ששילמה חברת אנוש.

לדברי שקד, לאחר קריסתה של אנוש, אין לו כסף בבנק וחשבונותיו מוגבלים, ואם ישלם את הערבות העצמית כתנאי לשחרורו - לא יהיה לו כסף לקיום. עוד אמר שקד, כי הוא אינו מתכוון לברוח מהארץ; הוא משמש כדירקטור במספר חברות ציבוריות, ואילו התכוון לברוח - היה עושה זאת לפני קריסת החברה.

בהעדר התנגדות שוחרר שקד בחתימה על התחייבות עצמית בסך 100 אלף שקל, הפקדת ערבות צד ג' ע"י שני ערבים בסך 100 אלף שקל, הפקדה במזומן או בערבות בנקאית של 20 אלף שקל, צו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום והפקדת דרכונו במשרדי היחידה החוקרת. (מעצרים 10651/05).