עוד 15% בזכות קירבה לפארק

אבל לא כל השכונות לאורך פארק הירקון מתומחרות על-פי הקרבה לירוק

כשמחפשים דירה באיזור שקט וירוק ופונה לפארק בערים הגדולות, נדמה לפעמים שבכל האזורים בעלי הנתונים האלו המחירים נוסקים לשמיים. כלומר, כולם "התגלו" והכל כבר "מוצה", במיוחד בת"א ובאזורים הנושקים לה. שם תמיד קשה יותר למצוא "מציאות".

קירבה לפארק משביחה את שווי הנכס ומניבה תוספת של כ-15% לשווי הדירה. לכן הדירות הנמצאות למשל בקרבת פארק רעננה ופארק הוד השרון, יקרות יותר מדירות דומות בתוך העיר. כך גם בת"א, סביב פארק הירקון. בת"א נמצאות מספר שכונות כאלה, הנהנות מהאוויר, מהנוף הירוק וגם מהשקט היחסי.

מצד צפון: "כוכב הצפון" - שאינו ממש נושק לפארק משום שכביש ראשי, גני התערוכה, מפריד בין הפרק לשכונה. למרות הכביש הרועש, עדיין הדירות בשכונה הפונות לפארק יקרות יותר מאלו שבתוך השכונה.

מצידו הדרומי של פארק הירקון בת"א ישנן שלוש שכונות הנושקות ממש לפארק: שכונת בבלי, שהוקמה בשנות ה-70. הרחוב הנושק לפארק, קוסובסקי, הוא מהיקרים בשכונה בגלל מיקומו, כך גם המשך הרחוב מחוץ לשכונה עד לצפון הישן של ת"א - רח' בני דן.

שכונה נוספת הנושקת לפארק היא שיכון ותיקים ברמת-גן, שגם היא שכונה יוקרתית. היא בנויה כמעין שכונת וילות ובתים בני 2 עד 4 קומות, הטובלים בירוק בשקט וכמובן במחירים גבוהים מאד.

השכונה השלישית שנושקת לפארק הירקון ונמצאת בין בבלי ושיכון ותיקים, היא "שיכון עילית", אבל משום מה, שמה של השכונה הזו פחות מוכר והמחירים בה עדיין לא זינקו מעלה. השכונה ממוקמת מאחורי רחוב ביאליק, בקטע בין רחוב אבא הילל לגשר ההלכה.

אפשר לומר ששוק הנדל"ן "שכח" את השכונה הזו, הנושקת לגבעת נפוליון, למכללת שנקר ולבורסה, ונמצאת במרחק הליכה מצפון ת"א ומפרויקטים יוקרתיים. היזם היחידי בינתיים שהימר על פוטנציאל השכונה הוא היזם שהקים את הבניין של "פיבקו", בית מגורים יוקרתי ויקר מאד, בקצה המערבי של השכונה".

הכותב הוא שמאי המתמחה בליווי פיננסי וניתוח כדאיות.