הממשלה אישרה פינוי 26 התנחלויות ברוב של 17 מול 5 - החל מ-20 ביולי

פרס: אין טעם להצביע עוד פעם לפני כל שלב של הפינוי * מופז: חשוב לשמור על רצף הפינוי

"לא אתחנן בפני אף אחד, תצביעו איך שבא לכם" - כך אמר היום (א') ראש הממשלה, אריאל שרון, לשרים בישיבת הממשלה ההיסטורית שדנה בפינוי 26 היישובים מחבל קטיף וצפון השומרון, החל מעוד חמישה חודשים. ההחלטה על הפינוי התקבלה ברוב גדול של 17 תומכים, לעומת חמישה מתנגדים בלבד - בנימין נתניהו, ישראל כץ, דני נוה, נתן שרנסקי וצחי הנגבי.

שרון ציין בפתח ישיבת הממשלה, כי "אני לא מתכוון להתעסק בשידולו של אף אחד. היום מתקבלת החלטה עקרונית בדבר פינוי ישובים. אני לא מתכוון לדבר אל ליבו של אף אחד, וכל אחד יצביע איך שהוא רואה לנכון".

בראיון לתקשורת, הבהיר שר האוצר בנימין נתניהו, "כי באין משאל עם אצביע נגד".

תשובת שרון: "זה לא יום שמח, פינוי ישובי עזה בצפון השומרון הוא מהלך קשה מאוד, קשה לתושבים, קשה לאזרחי ישראל וקשה לי, ואני בטוח שגם קשה לחברי הממשלה. אבל זה מהלך חיוני לעתידה של ישראל. בנוסף הממשלה תצביע על התוואי המתוקן של הגדר, אני מצפה שיהיה לנו דיון מפורט ומעמיק.

שרת המשפטים ציפי לבני הדגישה כי "הנסיבות השתנו בעקבות מותו של ערפאת. אני מצפה מאותם שרים שהתנגדו בעבר להתנתקות בשל הטרור או בשל הרצון להסדר, לבחון את עמדתם מחדש". השרה לבני הוסיפה: "אני מזדהה עם כאבי המתיישבים, אך איני מוכנה להשלים עם ניסיון של אנשים שאינם דווקא מקרב ציבור זה לייצר דה-לגיטימציה לתהליך, לממשלה ולחוק. משימה זו של קעקוע ודה-לגיטימציה אינה צריכה להיות מטופלת על ידי גורמי אכיפת החוק בלבד, אלא על ידי הממשלה כולה".

שר הביטחון, שאול מופז, ציין בממשלה, כי ההתנתקות באה לשמר רוב יהודי בארץ ישראל". מופז הוסיף, כי הדבר החשוב ביותר, הוא שמירת הרצף, בתהליך הפינוי.