מוריס וולפסון רכש מתדיראן את קונתהל; במו"מ לרכישת טכם

בית התוכנה קונתהל נמכר תמורת 99 מיליון שקל, שווי טכם 270 מיליון שקל

חברת תדיראן תמכור למשקיע האמריקני מוריס וולפסון את אחזקותיה בחברת התוכנה קונתהל תמורת 99.1 מיליון שקל. תדיראן מחזיקה %86.9 ממניות קונתהל. על פי ההסכם שחתמה תדיראן עם חברת "נס טכנולוג'יס", שבבעלות וולפסון, היא תמכור את המניות במחיר 13.41 שקל למניה, מחיר הגבוה ב-%8.1 ממחיר מניות קונתהל אתמול בבורסה.

קונתהל עוסקת במתן פתרונות תוכנה לאירגונים ולמוסדות, בפיתוח תוכנה ומערכות משובצות מחשב לפעילות בזמן אמיתי ובפיתוח חבילות תוכנה לשיווק בארץ ובחו"ל. על לקוחותיה העיקריים נמנים משרד הביטחון ומשרדי ממשלה אחרים.

לפני כשבועיים הגישה קונתהל את דו"חותיה לשנת 98'. הדו"חות מצביעים על המשך הצמיחה בהכנסות וברווחים, עליה מדווחת החברה בשנים האחרונות. הרווח הנקי הסתכם בשנת 98' ב-8.8 מיליון שקל, ממחזור הכנסות של 110.5 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 6.6 מיליון שקל ממחזור של 83.9 מיליון שקל בשנת 97', ורווח נקי של 5.5 מיליון שקל ממחזור של 80 מיליון שקל בשנת 96'. לחברה הון עצמי של 42 מיליון שקל.

דוברת כור מסרה היום, כי בתדיראן לא דוחים את האפשרות למכירת אחזקות החברה בטכם לאותו קונה. טכם (%87) היא בית תוכנה אחר בשליטת תדיראן, אשר הציגה אף היא צמיחה חזקה בשנים האחרונות. יחד עם זאת, הובהר, כי כשם שבמכירת קונתהל התקיים משא ומתן עם כמה גורמים, כך נעשה גם במקרה של טכם. טכם נסחרת בבורסה בשווי שוק של 270 מיליון שקל. רווח ההון של תדיראן ממכירת האחזקות בקונתהל צפוי להסתכם ב-15.4 מיליון דולר.

מכירת בתי התוכנה של תדיראן משתלבת באסטרטגיה של כור, שמטרתה להפוך את תדיראן לחברה המתמחה בתעשייה הביטחונית בלבד. קונתהל מציינת, בהודעה ששיגרה לבורסה, כי השלמת העיסקה כפופה למילוי של תנאים מוקדמים, הכוללים ביצוע בדיקת נאותות על ידי הקונה וקבלת האישורים הדרושים להשלמת העיסקה מהרשויות הרלבנטיות.

משפחת וולפסון האמריקנית מקימה בימים אלו חברת מחשבים באמצעות רכישות בישראל. מטרתה: להפוך לחברה העוסקת במתן שירותי אאוטסורסינג ובפרוייקטים של מיחשוב ותקשורת בישראל ובאירופה.

מוריס וולפסון נכנס לתחום, כאשר רכש לפני כשנה את חברת קומפרו, המעסיקה כ-300 אנשי מיחשוב, ועוסקת במתן שירותי מיחשוב, שירותי אאטוסורסינג ופרוייקטי תוכנה ופיתוח תוכנה. לפני שבוע הושלמה עיסקת רכישה נוספת, של קבוצת גלעד, העוסקת בייעוץ ובהתקנת תשתיתו מיחשוב ומערכות מחשבים מקושרות. גלעד מעסיקה כ-400 עובדים ומיועדת להתמזג בקומפרו.

קונתהל משלימה את החסר בקבוצה החדשה, על ידי מעורבותה בתחום התוכנות האירגוניות, תוכנות שירותים ותקשורת, ובאמצעות נציגות חברת SAP שהיא אחת מחברות ה-ERP (תוכנות לניהול כל משאבי האירגון) הגדולות בעולם. קונתהל מעסיקה כ-350 עובדים.

כיום, מונה הקבוצה החדשה כ-1,000 עובדים, ומהווה, למעשה, את אחת מחברות התוכנה והמחשבים הגדולות בישראל. על פי התוכנית המקורית, קבוצת גלעד וקומפרו אמורות להתמודד בפרוייקטי תקשורת גדולים. עם רכישת קונתהל, הופכת הקבוצה לחברת שילוב מהגדולות בארץ לפרוייקטי מיחשוב אירגוניים גדולים.

על פי התוכניות, החברה תתחיל לפעול באינטנסיביות באירופה כבר השנה, כאשר אחד משוקי היעד שלה הינו בתחום תוכנות החיוב והחשבונות (Billing) לחברות תקשורת באירופה. קומפרו, בתחום זה, צברה מומחיות רבה. היא סיפקה את תוכנות הבילינג של ויזה בישראל ושל חברת סלקום, ומעסיקה כ-100 מהנדסים ישירים בתחום זה