הרשות לחשמל מסדירה פעילות יצרנים פרטיים שימכרו חשמל לצרכנים פרטיים

פרסמה טיוטה להסדרת השתלבותם במשק החשמל * ההסדר יאפשר מכירת חלק מהחשמל לחברת החשמל

הרשות לשירותים ציבוריים חשמל פרסמה אתמול (ג') טיוטה להסדרת פעילותם של יצרנים בגז טבעי הפועלים בשיטת יכולת זמינה ואנרגיה, המבקשים למכור את האנרגיה לצרכנים פרטיים. ההסדרה נעשתה בהתאם לתקנות שעליהן חתם שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, לפני כחודשיים.

יו"ר הרשות לחשמל, דוד אסוס, אמר כי הסדרה זו היא שלב נוסף במהלך כולל של הסדרה שקובעת הרשות ליצרנים פרטיים בטכנולוגיות שונות ובגדלים שונים המבקשים להשתלב במשק החשמל.

בהתייחסו לתעריף הזמינות, הבהיר אסוס, כי לצורך מתן אפשרות ליצרן הפרטי לגיוס ההון הנדרש להקמת התחנה, מאפשרת ההסדרה מכירת חלק מיכולת התחנה לחברת החשמל במחיר הנמוך ב-20% מהעלויות המוכרות לחברת החשמל.

ברשות מוסיפים כי להסדרה הנוכחית משנה חשיבות לקידום יצרנים פרטיים המבקשים למכור חשמל לאחר, במחירים נמוכים לעומת התעריפים המוכרים לחברת החשמל למכירת חשמל.

במסגרת ההסדרה שקבעה הרשות, מפורט אופן ביצוע עסקאות החשמל בין יצרן חשמל פרטי לבין צרכנים פרטיים, לרבות קנייה ומכירה של עודפים וחסרים של חשמל מהרשת הארצית.

עוד נקבע במסגרת ההסדרה, כי יצרנים פרטיים יצטרכו למצוא לעצמם צרכנים בהתאם לייצור המרבי של התחנה; לצרכן פרטי תמיד תובטח אספקת חשמל לכל צרכיו; ולעודפים וחוסרים של חשמל המיוצר או הנצרך בפועל, ביחס לתוכניות הייצור או הצריכה המתוכננות, נקבעו תעריפים שונים בהתאם לסוג החריגה.

ברשות מציינים, כי המודל הבסיסי שמציעה הרשות מקובל בעולם, אולם נדרשו התאמות ייחודיות למצבו של המשק הישראלי.