איציק הכריעה בניגוד לעמדת נתניהו: כהונתה של מיקי מזר כיו"ר דירקטוריון בזק - לא תוארך

תעזוב תפקידה ביום א' * בזק עשויה להיוותר ללא יו"ר עד למינויו ע"י רוכשי הגרעין לאחר ההפרטה

יו"ר בזק, מיקי מזר, תעזוב את תפקידה ביום ראשון הקרוב. זאת, עקב החלטת שרת התקשורת, דליה איציק, שלא להאריך את כהונתה.

החלטת איציק מנוגדת לעמדת שר האוצר, בנימין נתניהו, ומנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי. אולם כיוון שהארכת כהונתה של מזר מחייבת חתימתה של איציק, כהונתה של מזר לא תוארך.

מקורות במשרד התקשורת אומרים, כי כעת איציק ונתניהו יחפשו מועמד מתאים המוסכם על שניהם וכזה המחויב להליך ההפרטה. יחד עם זאת, הליך מציאת מועמד, ולאחריו אישורו על-פי חוק, יימשך כחודשיים, ויסתיים קרוב לתאריך היעד של הפרטת החברה. מכאן עולה, כי אין סיבה למנות יו"ר, שיוחלף קרוב לוודאי ע"י הרוכשים. מעבר לכך, עד ההפרטה צפויות רק 4 ישיבות דירקטוריון, שברובן ממילא לא יהיה יו"ר.

ההחלטה שלא להאריך את כהונתה של מזר העלתה תמיהות, שכן בזק נמצאת על סף הפרטה, והדבר עלול לחבל בתהליך. במקרה הטוב, בזק תישאר כעת ללא יו"ר עד ההפרטה, ובמקרה הרע - ימונה לה יו"ר במינוי פוליטי לתקופה קצרה מאד, ללא צורך.

אתמול (ד') הודיעה איציק לנתניהו, כי היא אינה מאריכה את כהונתה של מזר, לאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים. זאת, בשל כתב האישום שהוגש נגד מזר בעניין הזרמת השפכים לים, בהיותה יו"ר השפד"ן.

נושא מינויה המחודש של מזר נדון בתקופה האחרונה על-ידי בכירים במשרדי התקשורת והאוצר, ולאחרונה עורבו גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, והשופט יצחק רביבי, יו"ר הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי. בהתייעצות עלתה השאלה של חידוש מינויה של מזר, לאור כתב האישום בנושא השפד"ן.