הדוגמניות בכל זאת יתנועעו בפריים-טיים

התנאי: התוכנית תהפוך למעין במה לדעות, כשסביבה ישודרו דיונים בנושא

החל מיום ראשון הקרוב, סדרת הריאלטי "הדוגמניות" תשודר בערוץ 10 בשעה 21:30, כחצי שעה מאוחר יותר מהשעה ששודרה עד כה. כך הוחלט אתמול (ד') במהלך השימוע שערכה ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה להנהלת ערוץ 10 בעניין התוכנית. השימוע נערך לאחר שיום קודם לכן התקיים שימוע ציבורי בעניין.

מעתה, לפני שידור "הדוגמניות" תשודר התוכנית "מי מפחד מצופית גרנט". כמו כן, לפני כל פרק תוקרן שקופית עם טקסט מקדים באשר לעולם הזוהר על היבטיו השונים, והסדרה וקדימוניה יסווגו לגילאי 14 ומעלה. מנכ"ל ערוץ 10, ניר למפרט, ישמש כעורך הראשי של התוכנית ויהיה אחראי על בדיקת כל פרק וקדימון וכן יפעל לצמצום קטעים "פוגעניים, מעליבים או משפילים ככל שישנם", כהגדרת הרשות, אך כל זאת, על פי שיקול דעתו.

עוד הוחלט אמש, כי בסיום הפרק הרביעי ובסוף הסדרה ישדר הערוץ דיון ציבורי, אשר יציג את העמדות השונות סביב הסדרה. בשאר הפרקים תשודר עם סיום התוכנית פינה בסגנון "דעת יחיד" ובה תינתן במה לדעות שונות. בנוסף, בסוף כל פרק יקיים ערוץ 10 צ'ט אינטרנטי בהשתתפות צופים ונציג הערוץ.

סדרת החלטות אלה הביאה אתמול לסיומו של ויכוח, שהתנהל בשבוע האחרון בין הרשות השנייה לבין ערוץ 10 בעניין סדרת הריאליטי "הדוגמניות", שעלתה לאוויר לפני כשבועיים. הוויכוח החל בשבוע שעבר אחרי שוועדת הטלוויזיה צפתה בפרק מהסדרה והחליטה כי יש להגבילו לשידור החל מ-23:00 וזאת במקום השעה בה הוא מוקרן, 21:00. הטענה העיקרית להחלטה, היתה כי התוכנית מהווה דוגמה שלילית לנערות צעירות ולאופן בן הן מתייחסות לעצמן ולגופן.

בעקבות תגובה נזעמת של ערוץ 10 להודעה זו, שכללה בין השאר איום, אם כי לא ישיר, בפנייה לערכאות משפטיות, החליטו ברשות השנייה להגמיש את הקביעה ולקיים טרם ההחלטות בדבר התוכנית שימוע ציבורי בעניין, זאת במקביל להחלטה לאפשר לשדר את הפרק הקרוב כמתוכנן.

כצפוי, כמו בכל מאבק תקשורתי, התוכנית עצמה הרוויחה. ביום ראשון האחרון רשמה התוכנית למעלה מ-13% צפייה, וזאת לאחר ששבוע קודם לכן הסתפקה התוכנית בכ-10% רייטינג. שלשום התקיים דיון ציבורי בעניין, בו תקף למפרט את הרשות, את מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, ואת ההחלטות שהתקבלו. בתום הדיון נקבע כי יתקיים לערוץ שימוע בעניין, שימוע שהוביל להחלטות אלה. *