דירקטוריון נכסים מ.י. החליט להמליץ לנתניהו למנות את זליכה ליו"ר במקום מיכל עבאדי-בויאנג'ו

עבאדי-בויאנג'ו התפטרה לפני מספר שבועות במחאה על כך שלא היתה שותפה בתוכנית למכירת 6.5% ממניות הבנק באמצעות דויטשה בנק

דירקטוריון נכסים מ.י. החליט פה אחד להמליץ לשר האוצר למנות את ירון זליכה, החשב הכללי, ליו"ר הדירקטוריון, במקום מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שהתפטרה מהתפקיד לפני מספר שבועות.

באותו מועד, כאשר קיבל שר האוצר נתניהו את התפטרותה, הוא מינה את זליכה לסגור את נכסים מ.י. לאחר שתשלים את הפרטת בנק לאומי. נציין כי ההחלטה לגבי מינוי יו"ר נכסים מ.י. נתונה בידי שר האוצר.

עבאדי-בויאנג'ו כיהנה כיו"ר נכסים מ.י. מאוקטובר 2003 והובילה את ההפרטה המוצלחת של בנק דיסקונט. לפני מספר שבועות התפטרה במחאה על כך שלא היתה שותפה, כיו"ר החברה, בתוכנית למכירת 6.5% ממניות הבנק באמצעות דויטשה בנק.

המשימות שיעמדו בפני היו"ר הנכנס של נכסים מ.י. הוא להשלים את הקלוזינג של עיסקת דיסקונט ולהמשיך את הפרטת בנק לאומי, שאמורה להתבצע עד סוף השנה במתכונת של חלוקת אופציות לציבור.

נכסים מ.י. הוקמה בשנות ה-60 במטרה לנהל את נכסי המדינה המגוונים. בסוף שנות ה-80, בעקבות משבר ויסות מניות הבנקים והלאמתם, הוסבה פעילות החברה לאחזקה במניות המדינה בבנקים, ובהמשך, להפרטתם. נכסים מ.י. הצליחה להפריט מאז את אי.די.בי, את הבנקים כללי, איגוד, המזרחי, הפועלים ולאחרונה גם דיסקונט.