כיצד הפכה מיטב לבית ההשקעות המוביל בישראל

במהלך 22 שנות קיומה הראשונות של מיטב, צמח בית ההשקעות עקב בצד אגודל תוך עבודה רצינית, מקצועית ועקבית מאוד. בשלוש השנים האחרונות עשתה מיטב קפיצת מדרגה גדולה, תודות לצירוף של כמה גורמים...

כיצד הפכה מיטב לבית ההשקעות הפרטי המוביל בישראל בשנים האחרונות?

במהלך 22 שנות קיומה הראשונות של מיטב, צמח בית ההשקעות עקב בצד אגודל תוך עבודה רצינית, מקצועית ועקבית מאוד. בשלוש השנים האחרונות עשתה מיטב קפיצת מדרגה גדולה, תודות לצירוף של כמה גורמים:

א. תשואות טובות במיוחד שהשיגה מיטב הן בניהול תיקי השקעות והן בקרנות הנאמנות ובקופות הגמל שלה. תשואות אלה זכו להערכת "מעלות" שדירגה ארבע קרנות נאמנות של מיטב, הן בתחום המניות, הן בתחום אגרות החוב והן בתחום המט"ח ב-3 יהלומים, הדירוג הגבוה ביותר לקרנות נאמנות.

ב. שוק ההון נפתח. המונופול שהיה לבנקים נשבר, הריכוזיות ירדה ולאחרונה הוקם צוות בכר שהמליץ להפריד את פעילות קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים. בקרב הציבור הישראלי "נפל האסימון" והדבר ניכר במעבר גדול של לקוחות מקופות גמל וקרנות נאמנות בנקאיות לאלה של גופים פרטיים ובכללם מיטב.

ג. כח אדם מקצועי ואיכותי. בית ההשקעות מיטב נהנה מתחלופת כח אדם מהנמוכות בישראל. מיטב לא פיטרה עובדים גם בשנים הקשות של הבורסה והיא מעסיקה כיום כ-100 עובדים ואינה מתפשרת על איכותם ומקצועיותם מחלקת המחקר של מיטב זכתה בפרסים רבים על המלצותיה, צוות ניהול ההשקעות שלה השיג תשואות גבוהות מאוד במשך שנים רבות וגם מחלקת השיווק של מיטב היא מהמקצועיות בישראל. כל אלה מגובים בשדרה ניהולית-מקצועית מעולה.

ד. המותג החזק בשוק ההון הישראלי. מיטב נמצאת במקום מצוין במודעות הציבור. זוהי תוצאה של עבודה סבלנית, עקבית ועקשנית, שכללה אלפי כתבות לאורך השנים, תחזיות, ופרסום.

גרף הצמיחה השנתי של מיטב*

גרף מיטב

דצמבר 2001 1.26 מיליארד שקל
דצמבר 2002 1.12 מיליארד שקל
דצמבר 2003 2.40 מיליארד שקל
דצמבר 2004 5.20 מיליארד שקל
מרץ 2005 6.54 מיליארד שקל

* הנתונים מוצגים נטו בנטרול אחזקות של קרנות נאמנות בתיקי ההשקעות.

ומה הלאה? לאילו כיוונים מיטב מתכוונת להתפתח ואיך היא נערכת לוועדת בכר?

מיטב מתכוונת להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה לאחר ועדת בכר הן באמצעות המשך הצמיחה האורגנית והן באמצעים אחרים. מיטב מתכוונת להמשיך ולטפח כח אדם מקצועי מהטובים בשוק ההון הישראלי כדי להבטיח שתוכל להמשיך להציג צמיחה מרשימה גם בשנים הבאות והכל תוך השגת תשואות גבוהות ללקוחות וללא התפשרות על שירות לקוחות.

אילו מוצרים יש למיטב ואיך מצטרפים?

שלושה סוגי מוצרים עיקריים מנהל בית ההשקעות מיטב:

א. קופות גמל וקרנות השתלמות- מיטב מנהלת קופות גמל וקרנות השתלמות ללקוחות כל הבנקים. הכסף נשאר על שם הלקוח ונהנה משילוב של בטחון בנקאי עם התשואות שהניבה מיטב, שהיו מהגבוהות בענף קופות הגמל. קל מאוד לעבור לקופות של מיטב (מכל קופה אחרת) כל הזכויות עוברות עם הלקוח אל הקופה או הקרן של מיטב. לפרטים נוספים לחץ כאן.

ב.קרנות נאמנות - למיטב מבחר גדול של קרנות נאמנות בכל אפיקי ההשקעה. מיטב הינה מנהל קרנות הנאמנות החוץ בנקאי השני בגודלו והיא מצטיינת בתשואות גבוהות מזה הרבה שנים. קרנות בולטות של מיטב הינן מיטב אג"ח מדינה, מיטב (מ*) אג"ח להמרה, מיטב (מ*) ת"א 100, מיטב (מ*) מניות, מיטב מט"ח ואחרות.

ג.ניהול תיקי השקעות - מיטב מנהלת תיקי השקעות החל מ-500,000 ₪ דרך כל הבנקים בישראל. הלקוח למעשה נותן למיטב ייפוי כח לנהל את תיק ההשקעות שלו בחשבון הבנק ע"ש הלקוח תוך הגדרת רכיב המניות המקסימלי בתיק ההשקעות. מנהל השקעות של מיטב מלווה את תיק ההשקעות באופן אישי ומחליט היכן להשקיע דולר? צמודי מדד? אגרות חוב שקליות? מניות? וכיו"ב. לפרטים נוספים לחץ כאן.

טלפון: 1-700-700234