רובר שורפת את כל מזומניה; העיסקה עם SAIC הסינית אשר צפויה להיחתם בקרוב תשמש כקרש הצלה

הממשל הבריטי הציע לרובר הלוואת גישור בסך 100 מיליון ליש"ט לכסות את בעיותיה הפיננסית לטווח הקצר; הסינים הביעו דאגה ממצבה הפיננסי

המגעים בין יצרנית הרכב הבריטית, MG Rover לבין מי שעתידה להיות שותפתה הסינית יצרנית הרכב הסינית שנחאי אוטומוטיב אינדסטרי קורפוריישן SAIC צפויים להבשיל לכדי חתימה על הסכם כבר בתקופה הקרובה.

מנכ"ל רוברס, ג'ון טאוארס אמר כי שני הצדדים מחויביים להגיע לסכם, אך לא ציין מתי בדיוק אמור להיחתם ההסכם והותיר את סכנת הפיטורים לכ-6,000 עובדי רוברס.

כזכור בסוף פברואר הודיעה SAIC כי תיאות להוסיף 130 מיליון ליש"ט נוספים כדי לזכות ביצרנית הרכב הבריטית MG רובר כאשר סכום זה מהווה כעשירית מ-1 מיליארד הליש"ט שהיתה SAIC צפויה לשלם תמורת יצרנית הרכב הבריטית.

SAIC עדיין מסרבת להכליל בחוזה ערבות בכתב, שבעתיד ייוצרו הדגמים החדשים במפעל החברה בלונגברידג'. זאת למרות שבין שתי החברות קיימת "הבנה", שהדגמים החדשים אכן ייוצרו בלונגברידג'. SAIC תשלם את 130 מיליון הליש"ט באמצעות הזרמת מזומנים ל-MG רובר בתמורה לגישה - באמצעות המיזם המשותף - לקניין הרוחני המשמש כבסיס לנכסי הליבה של רובר.

נציין כי הממשל הבריטי הציע לרובר הלוואת גישור בסך 100 מיליון ליש"ט לכסות את בעיותיה הפיננסית לטווח הקצר, ובעיקר לאחר שהחברה הסינית ציינה כי היא מודאגת מההערכות כי רורברס שורפת את כל ההון העצמי והמזומנים שברשותה.