ממשלת בריטניה העניקה הלוואה לשבוע תפעול של רובר

ממשלת בריטניה הודיעה אתמול (ב') על הענקת הלוואה בסך 6.5 מיליון ליש"ט (12.2 מיליון דולר) לקבוצת הרכב MG רובר, כדי לאפשר לה להמשיך לפעול, בעודה מנסה לקבל השקעה חיונית מיצרנית הרכב הסינית שנחאי אטומוטיב אינדסטרי (SAIC).

מנגד, הזדרזה היום (ג') נציבות האיחוד האירופי בבריסל להודיע כי כל סיוע יחייב אישור מוקדם שלה.

MG רובר, יצרנית הרכב החשובה האחרונה בבעלות בריטית, עלתה ביום שישי על מסלול פירוק, לאחר שהיצרנית הסינית חזרה בה וביטלה את השיחות על רכישת החברה הבריטית בת 100 השנים.

שרת המסחר והתעשייה הבריטית,פטרישיה יואיט, אמרה כי ההלוואה הממשלתית תממן תשלום שכר והוצאות במשך שבוע, בעוד נציגי הממשלה ורובר ינסו לשכנע את SAIC לשקול מחדש את עמדתה. מפרקים ממונים, פקידי ממשלה, מנהלי החברה ומנהיגי איגודים מקצועיים ניהלו בסוף השבוע שעבר שיחות אינטנסיביות במאמץ להחיות את הצעת השותפות בין רובר ו-SAIC, שהחברה הסינית נסוגה ממנה.

בהודעה שפורסמה במשותף על ידי האיגוד המקצועי של עובדי התחבורה ועובדים כלליים והממשלה, הכריזה יואיט כי הממשלה "הסכימה לסייע ולפעול יחד עם המפרק (חברת PWC) ועם האיגודים לגיבוש במהירות האפשרית של הצעה עסקית הגיונית לשיקולם של SAIC ושל קונים פוטנציאליים אחרים".

PCW בוחנת כעת את ספרי החשבונות של רובר, כולל דיווחים על "חור שחור" של 400 מיליון ליש"ט בקרן הפנסיה של העובדים, כדי להיווכח אם החברה הוותיקה ניתנת להצלה, או שיש לפרקה ולמכרה כדי לשלם לנושים.