מפרק הפועל ת"א כדורסל תובע 29 מיליון שקל מההסתדרות ומרכז הפועל

טוען לניהול עסקי העמותה בתרמית, הטעייה, הפרת חובת הנאמנות וגזל

עו"ד שאול קולטר, מפרק העמותה לקידום הספורט פועל ת"א - שהפעילה את קבוצת הכדורסל הפועל ת"א - הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 29 מיליון שקל נגד ההסתדרות, מועצת פועלי ת"א, מרכז הפועל, גרשון גלמן - יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א, עוזי כהן - גיזבר ההסתדרות במרחב ת"א, ועמותת ידידי הפועל ת"א כדורסל (1988).

המפרק טוען, כי הנתבעים ניהלו את העמותה בתרמית, הטעייה, הפרת חובת הנאמנות, הצגת מצגים כוזבים, רשלניים, מטעים ומוטעים, וגזל ומירמה. הוא טוען, כי הנתבעים הכשילו את הסדר הנושים בין העמותה לנושיה, ועל פי החלטת בית המשפט -במקרה שכזה רשאי המפרק, בהתייעצות עם הכנ"ר ובאישורו, לפתוח בהליכים משפטיים כנגד הנתבעים.

לטענת המפרק, גלמן שיחרר את ראשי עמותת ידידי הפועל ת"א כדורסל (1988) מחובותיהם כלפי הפועל ת"א, ובדרך זו הועמסו על העמותה חובות של 10-8 מיליון שקל. לדברי המפרק, הנתבעים ניהלו את העמותה מתוך כוונה לרמות את נושיה ותוך כדי תרמית, ועל כן הם חייבים באורח אישי בכל חובות העמותה.

לדבריו, הנתבעים נטלו על עצמם התחייבויות שאין ביכולתם לעמוד בהן. עוד אומר המפרק, כי העמותה פעלה ללא ניהול ספרים, ונושיה הסתמכו על עמידת הנתבעים מאחורי ניהול עסקי העמותה.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1081/99)