קרית ביאליק: 4 תוכניות לכ-15 אלף יח"ד הוגשו למחוזית חיפה

המחוזית תומכת בקידום התוכניות שהוצגו בפניה יחד עם קידום תכנון מערכתי לשטחים שבמזרח קרית ביאליק וממערב לקרית אתא

הוועדה המחוזית חיפה, בראשות יגאל שחר, קיבלה בישיבתה האחרונה ארבע תוכניות עקרוניות להקמת פרויקטים גדולים למגורים בקרית ביאליק, בהיקף כולל של כ-15 אלף יח"ד.

את התוכנית הציג לוועדה המחוזית המתכנן המחוזי, האדריכל אדם קולמן. התוכניות טרם נדונו בדיון סטטוטורי. קולמן הציג את המסגרת הכוללת של השטח ממנו נגזרו התוכניות, כפי שהוכן בתוכנית האב "מלכת הקריות", בשנת 1999. התוכניות הן:

* 3,500 יח"ד בשכונת אפק, על שטח של 1,160 דונם שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל.

* תוכנית "ביאליק על הפארק", שכוללת 4,527 יח"ד בשטח פרטי של 986 דונם.

* קדמת ביאליק - תוכנית להקמת 4,711 יח"ד בשטח של 1,280 דונם. הקרקע פרטית.

* 2,475 יח"ד בדרום כפר ביאליק. הפרויקט הוא על שטח של המינהל המשתרע על 401 דונם.

תוכנית מלכת הקריות, ביוזמת המינהל, הציעה פיתוח עירוני ליעד אוכלוסיה של 105 אלף תושבים (43 אלף יח"ד), וכן פיתוח שירותים ותעסוקה לאורך צירי דרכים. התכנון הופסק ב-1999.

לדברי קולמן, תמ"מ 6, שהופקדה בינואר 2004, מייעדת את השטחים האמורים לטובת אזור פיתוח עירוני. עיריית קרית ביאליק ובעלי קרקע פרטיים הגישו ערר על הסעיף, לפיו שטח פיתוח עירוני בין דרך מס' 781 לבין כביש עוקף קריות, יתוכנן במסגרת תוכנית מתאר אחת.

ועדת הערר של הולקחש"פ תיקנה את הסעיף וקבעה, כי "מוסד תכנון, בעת שידון בתוכנית לפיתוח באזור זה, יבחן את השלכות התוכנית על התכנון הכולל של המתחם ויישומו, תוך דגש על הבטחת התשתיות ושמירת השטחים הפתוחים שנקבעו במסגרת המתחם האמור".

בפגישה בין קולמן לבין אנשי מינהל מקרקעי ישראל ואנשי מינהל התכנון סוכם, כי תוכן תוכנית על-ידי המינהל לתשתיות עבור השטחים המיועדים לפיתוח במזרח קרית ביאליק.

הוועדה המחוזית מציינת, כי תוכנית שכונת אפק (הכוללת 3,500 יח"ד) נמצאת בשלבי תיקונים אחרונים לפני הגשתה למועצה הארצית. יחד עם קידום התוכנית המפורטת, מקדמת הוועדה שינוי לתמ"מ 6 להרחבת שטח קרית ביאליק.

בישיבת הוועדה המחוזית הציג המתכנן, יגאל צמיר, את התכנון הכולל שהוכן והוגש לוועדת ההיגוי, אשר דנה בתוכנית מלכת הקריות, ולאחר מכן כל תוכנית הוצגה על-ידי עורכיה.

הוועדה החליטה, כי היא תומכת בקידום התוכניות שהוצגו בפניה יחד עם קידום תכנון מערכתי לשטחים שבמזרח קרית ביאליק וממערב לקרית אתא, בהתאם להוראות תמ"מ 6 המופקדת. מליאת הוועדה תשוב ותדון בתוכניות אחרי שמשרד התחבורה וחברת התשתית העירונית יפה נוף יציגו את תוצאות בדיקת ההשלכות התחבורתיות עבור אזור חיפה והקריות, ולאחר שתוגש תוכנית שלד לשטחי מזרח הקריות.