מר תעשיות פתחה בהליכים לספין-אוף של MTS

ישיבת דירקטוריון של ח. מר תעשיות החליטה להתחיל בפעולות לחלוקת מניותיה של החברה הבת, מר טלג'מנט סולושנז (MTS), לבעלי המניות של החברה, באופן יחסי לאחזקותיהם.

מר תעשיות היא חברת אחזקות בתחומי התקשורת השונים (הכנסות של 270 מיליון שקל ב-98'), ומחזיקה ב-%71 ממניות MTS, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק בארה"ב. חלוקת מניותיה של האחרונה כרוכה בהפחתת הון של מר תעשיות. זאת, מאחר שמניות MTS רשומות בספרי מר תעשיות לפי שווי של 38 מיליון שקל, גבוה כפליים משווי השוק שלהן.

חלוקת מניות MTS תיעשה באופן שבו יהיה זכאי כל מחזיק ב-2 מניות מר תעשיות למניה אחת של MTS. בעל המניות הגדול במר תעשיות הוא כמובן בעל השליטה, חיים מר, המחזיק יחד עם אשתו דורה %55 ממניות החברה. בעלי מניות גדולים נוספים הם בני הזוג טלי ויצחק בן בסט, המחזיקים כ-%20 מהמניות ומקיימים הסכם הצבעה עם משפחת מר.

חיים מר, יו"ר מועצת המנהלים והמנכ"ל של מר תעשיות, אמר היום (ג') כי הפעולה נועדה לייצר ערך לבעלי המניות במר תעשיות, הנסחרת לפי שווי של 17 מיליון דולר, גבוה אך במעט מההון העצמי שלרשותה. לדבריו, המשקיעים במר תעשיות שונים מהפרופיל של משקיעים ב-MTS, ולכשתושלם חלוקת מניות החברה הבת: "יעריכו אותה על פי מה שהיא עושה".

מר הוסיף ואמר כי "ל-MTS יש חלום מאוד רטוב, ואם הוא יתממש המניה שלה תטוס למעלה, גם אם היא עדיין תפסיד כסף. במידה שהמניות תישארנה אצל מר תעשיות, המשקיעים ימשיכו לשפוט אותה בעיקר על פי השורה התחתונה".

MTS הוקמה ב-96' מחיבור אחזקות של קבוצת מר בחברות טלמנג'מנט, ניהול משאבי תקשורת, וגייסה במאי 97' כ-8 מיליון דולר, לפי שווי של 35 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז איבדו מניות החברה %80 מערכן, והיא נסחרת לפי שווי של 7 מיליון דולר בלבד, נמוך בחצי כמעט מהון עצמי של 12.9 מיליון דולר העומד לרשותה.

החברה סיימה את 98' בהפסד של 1.4 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.2 מיליון דולר ב-97'. הכנסותיה עלו מ-10 ל-11.1 מיליון דולר. במהלך השנה החולפת המתקדה במתן סיוע לתחום ה-OEM, בו נחלה הצלחה מרובה, בעיקר באיתור מוצרים עתידיים בהם ניתן לנצל את יתרונה היחסי.

MTS מאגדת שש חברות, ששלוש מהן מהוות זרועות שיווק ברחבי העולם. ביניהן החברה הספרדית JUSAN (%‏50), המייצרת מערכת דואר קולי ומשווקת אותה למפיצים באירופה, וכן נותנת שירות של מכשירי טלפון במטבעות בספרד. עוד ברשימה חברת סילברבייט, שפיתחה ומשווקת תוכנה לניהול מערך FRONT DESK בבתי מלון ומשרדים, חברת טלג'נט, המנהלת מכלול מערך טלפוניה בחברות, ו-STS תוכנה, שרכישת הבעלות בה הושלמה ב-98' לפי שווי חברה של מיליון דולר, והעוסקת בפיתוח חלופות תוכנה בתחום התקשורת.

שי שלו