מרדוק מנפיק מחרתיים %13.4 מפוקס אנטרטיינמנט - בכ-2 מיליארד דולר

הקבוצה הבת החדשה של ניוז קורפ מאגדת את אולפני הסרטים, רשת הטלוויזיה, רשתות הכבלים וקבוצות הספורט בארה"ב

רופרט מרדוק, בעליה של חברת המדיה והבידור הבינלאומית ניוז קורפ, ינפיק ביום ה' השבוע %13.4 מן הקבוצה הבת פוקס אנטרטיינמנט שהוקמה לא מכבר, תמורת כ-2 מיליארד דולר, על פי מקורות יודעי דבר.

מרדוק הקים לפני 12 שנים את רשת הטלוויזיה פוקס, שהפכה כיום לרשת הרביעית בגודלה בארה"ב. פוקס אנטרטיינמנט נוסדה לפני כמה חודשים כדי לאגד גם את תחנות הטלוויזיה של פוקס, את אולפני הסרטים בהוליווד (פוקס המאה ה-20) ואת רשתות השידור בכבלים שהיא מחזיקה.

למרות שמשקיעים פוטנציאליים אינם תמימי דעים לגבי מחיר המניה של פוקס - הטווח הנוכחי הוא בין 21 ל-24 דולר - ההנפקה לציבור מעוררת עניין רב בוול-סטריט. החתם הראשי בהנפקה, בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, מסר, שעד עתה קיבל הזמנות לרכישת מספר כפול מ-85 מיליון המניות המוצעות בתשקיף.

פוקס היא למעשה היהלום שבכתר אימפריית השידורים והבידור של מרדוק, וכוללת את הנכסים הטובים ביותר שלה, ביניהם רשת הטלוויזיה פוקס (ערוץ 5 בניו-יורק), 22 תחנות טלוויזיה מקומית, אולפני הסרטים פוקס המאה ה-20 וקבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס.

במשך שנים התקשתה מניית ניוז קורפ הנסחרת בארה"ב להפגין ביצועים נאים, מהסיבה שהמשקיעים בארה"ב לא הבינו את היקף עסקיה הגלובליים. כתוצאה מכך, מניית החברה עלתה ב-%30 בלבד בחמש השנים האחרונות, לעומת עליות כפולות ומשולשות משיעור זה של מדדי דאו ג'ונס ובורסת נאסדא"ק.

אולם כל זאת עשוי להשתנות עם ההנפקה. מרדוק מקווה, שהתמקדות בנכסיו היקרים ביותר תעלה את הערך של כל קבוצת ניוז קורפ. מאז הודיע מרדוק על ההנפקה, ביוני, מחיר מניות ניוז קורפ זינק ב-%25 ל-28.5 דולר.

סך הכנסות קבוצת פוקס אנטרטיינמנט הגיע אשתקד לכ-7 מיליארד דולר. אתמול דיווחה חברה זו, שרווחיה לרבעון הפיסקלי הראשון, יולי-ספטמבר, הוכפלו ל-57 מיליון דולר, מתוך הכנסות של 1.8 מיליארד דולר, לעומת 1.47 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

תקבולי ההנפקה מחרתיים, כאמור 2 מיליארד דולר, יופנו להקטנת חובותיה של החברה האם ניוז קורפ, המסתכמים בכ-9.3 מיליארד דולר.

הרווח התיפעולי של פוקס עלה ברבעון שעבר ב-%64 ל-202 מיליון דולר, ותזרים המזומנים (הרווח לפני הוצאות ריבית, מיסים ובלאי) עלה ב-%53 ל-273 מיליון דולר. עליות נאות אלה הושגו הודות ללהיטים כמו סדרת הטלוויזיה "תיקים באפלה" והסרטים "ד"ר דוליטל" ו"משהו אודות מרי", שהפקתו עלתה 23 מיליון דולר ומכירותיו בקופות בארה"ב כבר הגיעו ל-170 מיליון דולר.

עם זאת, הרווח הנקי השולי (היחס רווח הכנסות) ברבעון לא עלה על %3 - שיעור המדגים את הקושי להרוויח בעסקי ההפקות ההוליוודיים, בהם הוצאות התקורה גבוהות והוצאות ההפקה והשיווק עולות לעיתים על ההכנסות מהמוצר, הסרט העלילתי