הקיבוצניקים נגד שר הפנים: לא ויתרנו על 979

החלטה 979 להיוון חלקת המגורים במושבים ובקיבוצים אושרה על-ידי מועצת מקרקעי ישראל בספטמבר 2003

"בניגוד לדברי שר הפנים, אופיר פינס, השבוע (א') ב"גלובס", המגזר החקלאי לא ויתר על החלטה 979 והוא דורש את יישומה בשינויים קלים בלבד". כך אומר מזכיר התנועה הקיבוצית, גברי ברגיל.

ברגיל גם דורש מוועדת הבר להתכנס בדחיפות ולקבל החלטה בעניין, שכן כל דחייה נוספת גורמת להעמקת המשבר הדמוגרפי במושבים ובקיבוצים. לטענת ברגיל, אי כינוס הוועדה כמוה כהתעמרות שלטונית ללא סיבה.

החלטה 979 להיוון חלקת המגורים במושבים ובקיבוצים אושרה על-ידי מועצת מקרקעי ישראל בספטמבר 2003, לאחר דיונים ארוכים בוועדה מיוחדת שכונסה, והועברה לחתימת שר האוצר, בנימין נתניהו. ההחלטה לא נחתמה, בסופו של דבר, בשל התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

הנימוק שנתן מזוז הוא שההחלטה פוגעת במגזרים אחרים במשק, ומאפשרת הטבה לא שוויונית למושבים ולקיבוצים. בעקבות החלטת מזוז מינה נתניהו ועדה, בראשות הממונה על אגף התקציבים, קובי הבר, שהתבקשה לנסח החלטה חדשה. הוועדה בראשות הבר התכנסה פעם אחת בלבד, ולפי שעה לא מסרה כל החלטה.

לדברי ברגיל, חוסר הטיפול וחוסר היכולת לקבל החלטות הוא הרה אסון למושבים ולקיבוצים, הזקוקים להחלטה זו כדי לצמוח.

החלטה 979 היא תוצאה של דיונים ארוכים בהם לקחו חלק נציגי משרדי ממשלה ונציג ההתיישבות העובדת. ההחלטה אושרה על-ידי מועצת מקרקעי ישראל, שהיא הגוף המוסמך לקבל החלטות מסוג זה.