מרקוני לא זכתה בחוזה של BT, איבדה 40% משוויה, ומועמדת להירכש ע"י שותפות סיניות

לפי העיתון פייננשל טיימס, מרקוני פנתה בתחילת השבוע לשרת המסחר הבריטית, פטרישה יואיט, בבקשה לסיוע בשינוי ההחלטה של בריטיש טלקום, ובקשתה נדחתה

יצרנית ציוד התקשורת הבריטית מרקוני, שאיבדה 40% משוויה בשבוע שעבר לאחר שלא זכתה בחלק מחוזה ענק עם חברת בריטיש טלקום (BT), מחפשת קונה. לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, שותפותיה הסיניות הן מועמדות מובילות לרכישתה.

לפי העיתון פייננשל טיימס, מרקוני פנתה בתחילת השבוע לשרת המסחר הבריטית, פטרישה יואיט, בבקשה לסיוע בשינוי ההחלטה של בריטיש טלקום, ובקשתה נדחתה. לדברי החברה היא אמנם פנתה ליואיט, אך רק כדי לדון בקיצוצים הנרחבים שתיאלץ לבצע, ולא ביקשה סיוע על מנת לזכות בחוזה.

מרקוני מסרה ברשותה מזומנים בסך 300 מיליון ליש"ט (573 מיליון דולר). "היציבות הפיננסית שלנו אינה מוטלת בספק", אמר לבלומברג דובר החברה, דייויד בק.

מרקוני הודיעה לפני מספר ימים כי היא עשויה לקצץ כ-2,000 משרות בבריטניה, לאחר שלא הצליחה לזכות בחלק ממיזם "המאה ה-21" של בריטיש טלקום. מדובר בכמחצית מכוח העבודה של החברה בבריטניה, שיהיה הנפגע העיקרי.

BT היא לקוחתה הגדולה ביותר של מרקוני, והידיעה על כך שהחברה לא זכתה באף חלק מתוכנית שדרוג מערכות BT, בהיקף 10 מיליארד ליש"ט, הובילה את המניה לירידה של כ-40% ביום ג' שעבר. לפי העיתון "פייננשל מייל", החברות הסיניות חואה-טכנולוגיות ו-ZTE, שותפותיה העסקיות של מרקוני, נחשבות למועמדות מובילות לרכישת החברה.

למרקוני שווי שוק של 545.9 מיליון ליש"ט (כמיליארד דולר). מניותיה רשמו ירידה של 56% בשנה החולפת.