מיצתה את תפקידה: אסתר אלדן פורשת מתפקידה כמנכ"לית צינורות המזרח התיכון

לפני יותר משנה פרשה מחברת I3 וויטה-פרי, בעקבות חילוקי דעות של בעלי המניות והסכימה לאחר לחצים להישאר בתפקיד מנכ"לית צנורות

מנכ"ל צנורות המזה"ת מקבוצת גאון אגרו תעשיות, אסתר אלדן, מסיימת את תפקידה כמנכ"ל צנורות לאחר 5 שנות כהונה כמנכ"ל החברה ולאחר שביקשה מקבוצת גאון להשתחרר מהתפקיד, בנימוק כי מיצתה אותו.

לדברי מנכ"ל גאון אגרו ויו"ר צנורות, מוטי דבי, "קיבלנו את בקשתה לאחר שהיא בהחלט עשתה את עבודה היטב ב-5 השנים האחרונות".

אלדן ששימשה עד לנובמבר 2003 כמנהלת קבוצת 3I ואת החברות המוחזקות שלה - צנורות, ויטה-פרי הגליל ופניציה ירוחם.

לדברי אלדן עם עזיבתה את ויטה-פרי ו-3I, פרישתה מהקבוצה נבעה מחילוקי דעות בין בעלי השליטה בצינורות המזה"ת, 3 איי וחברת גאון אחזקות. לדבריה אז, נענתה ללחצי גאון אחזקות, להישאר בתפקידה כמנכ"ל צינורות המזה"ת, בהתנייה כי יהיה זה תפקידה הבלעדי, מה שחייב אותה להתפטר מתפקידיה האחרים.

אסתר אלדן החלה את הקריירה המקצועית שלה בחיפה כימיקלים כרואת חשבון זוטרה. במהלך השנים התקדמה לתפקידי חשבת, מנהלת כספים וב-95' מונתה למנהלת חטיבה. בסוף 97' מונתה למנכ"ל הקבוצה, תפקיד ממנו פרשה בספטמבר 99', על פי ההערכות בשל חילוקי דעות עם יו"ר חיפה, עו"ד אבי פילוסוף. במאי 2000 הצטרפה לקבוצת 3 איי, תחילה כמשנה ליו"ר, אביב אלגור ולאחר מכן גם כמנכ"ל הקבוצה.

צנורות המזה"ת היא אחת החברות המובילות בתחום ההשקייה, שותפה בפלסים מקיבוץ מרחיבה, בעלי חברת הכוכב, שותפה בחברת רימון העוסקת בביצוע תשתיות מים ושותפה בפרוייקט ההתפלה פלמחים. קבוצת אגרו הציגה מכירות של כ-600 מיליון שקל, מהם צנורות כ-250 מיליון שקל ברווח נקי של 18 מיליון שקל.

צנורות עלתה ב-90 ימי המסחר האחרונים ב-30% כשבחודש האחרון נסחרה המניה ביציבות ברמה המשקפת לה שווי שוק של 33.4 מיליון דולר.