ראש המועצה של מודיעין, יעקב גוטרמן, נחקר ביאח"ה בחשד לזיוף מסמכים וקבלת שוחד

הרב גוטרמן נחקר בסוף השבוע זו הפעם השנייה * בפרשה נחקרו גם כמה מעובדי המועצה * סגן ראש העיר צפוי אף הוא לקבל זימון לחקירה

נמשך מצעד ראשי הרשויות לחדרי החקירות של המשטרה. היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) חוקרת בחודשים האחרונים את ראש המועצה המקומית מודיעין עילית, הרב יעקב גוטרמן, בחשד לזיוף מסמכים, קבלת שוחד בחירות ואי סדרים כספיים.

הרב גוטרמן נחקר בסוף השבוע במשרדי היחידה שבנגב, זו הפעם השנייה. בפרשה נחקרו גם כמה מעובדי המועצה, וסגן ראש העיר צפוי אף הוא לקבל זימון לחקירה. מודיעין עילית היא העיר היהודיה הגדולה בשטחי יש"ע, ובה כ-33 אלף תושבים, רובם ככולם חרדים. היא ממוקמת בחבל מודיעין שעל גבול הקו הירוק, סמוך מאוד ליישוב קריית ספר.

בתוך כך, המשטרה העבירה היום לעיון פרקליטות מחוז הדרום גם את תיק החקירה של ראש המועצה האזורית לכיש, דני מורביה. הוא חשוד בזיוף מסמך שהועבר למשרד בפנים, שלפיו אושר תקציב מיוחד לשיפוץ כביש ביישוב בו הוא מתגורר.

עוד דווח היום, כי היאח"ה סיימה את חקירתה נגד ראש עיריית קריית שמונה מטעם הליכוד, חיים ברביבאי, בחשד שקיבל תרומות אסורות למימון הבחירות לראשות העיר, שהתקיימו בסוף 2003.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז הצפון לשם עיון והחלטה האם להעמידו לדין, מבלי שצורפה המלצה. עם זאת, גורמים במשטרה אמרו כי גובשה תשתית ראייתית מספקת לשם הגשת כתב אישום (ראו ידיעה נפרדת).

ראשי רשויות אלה מצטרפים לראשי הערים תל אביב-יפו, רמת גן וחיפה, שנחקרו בפרשת שוחד החניונים, במרכזה עומד על-פי החשד איש העסקים ראובן גרוס, וכן לראש עיריית נהריה, שנחקר בחשד לשוחד בחירות, לאחר שבית המשפט הצהיר על בטלות הבחירות האחרונות, בשל הסכמים לא חוקיים שחתם עם כמה מהמתמודדים לראשות העיר ולמועצה.

לפני כמעט שנה נחקרו גם ראש עיריית בית שמש, בחשד לעבירה על חוק מימון מפלגות וקבלת שוחד בחירות, ראש עיריית רחובות, בחשד לקבלת שוחד וקבלת דבר במירמה וראשי רשויות אחרים.