ליאון צ'רני מאשר כוונתו לרכוש את חלקו של חקשורי בקלאב הוטל: "ההשקעה נראית מבטיחה מאוד"

על זכות הסירוב של בובליל: "התקשרתי, אך הוא לא החזיר שיחה" * מפריך טענות שמדובר ב"הצעה בעיתון": הפקדתי מכתב כוונות בידי חקשורי

איל הנדל"ן האמריקני ליאון צ'רני אישר אתמול (ג'), בראיון לגלובס, כי בדעתו לרכוש את אחזקותיו של ניסן חקשורי בקבוצת קלאב הוטל.

צ'רני הפריך טענת "מקורות בהוטל קלאב", שצוטטו בידיעה בלעדית בגלובס, שלשום, שלפיהם מדובר ב"הצעה בעיתון" בלבד.

"אני תמיד מתעניין בהשקעות בישראל", אמר צ'רני. "אני נמצא בחיפוש מתמיד אחרי עסקות מתאימות. המגעים עם חקשורי מתנהלים כבר שנה והפקדתי בידיו מכתב כוונות לגבי נכונותי לרכוש את חלקו בקלאב הוטל. זו חברה עם תזרים מזומנים חזק והשקעה בה נראית לי מבטיחה מאוד".

בתחילת שנות ה-90 היה צ'רני בין המתמודדים על רכישת העיתון מעריב. מאז חיפש נכסים נוספים בישראל אך בשלב זה אין לו בה שום השקעות.

צ'רני נחשב אחד ממשקיעי הנדל"ן הגדולים ביותר במנהטן. לדבריו, נמצאים בבעלותו 1.5 מיליון רגל רבועה באזור טיימס סקווייר, לרבת מגדל המשרדים הגדול בברודוויי 1441, בפינת הרחוב ה-41, "וזו השקעה לא רעה בכלל". שווי אחזקותיו בנדל"ן מסחרי באזור טיימס סקווייר בלבד נאמר ב-800 מיליון דולר. בתשובה לשאלה האם שווי נכסיו מגיע למיליארד דולר, כפי שטוענות הערכות בחוגי נדל"ן ניו-יורקיים, אמר צ'רני כי זה "בהחלט בסביבה".

צ'רני אמר, כי הוא מודע לעובדה שלבעל האחזקות האחר בקבוצה, משה בובליל, יש זכות סירוב ראשונה. "ניסן אמר לי הכל ואני יודע שמימוש העסקה תלוי באישורו של בובליל", אמר. "אני מקווה שהוא יסכים; כסף זה לא בעיה".

לדבריו, "טלפנתי לבובליל בחג (הפסח) אבל הוא טרם חזר אלי; אולי הוא נסע לחו"ל לחג".

צ'רני נמנע מלומר כיצד יפעל בקלאב הוטל אם אכן יוכל לרכוש את אחזקות חקשורי בקבוצה, אך לפי הערכות הוא לא יבצע את העסקה אם לא יגיע להסכם מוקדם עם בובליל שיבטיח לו סמכויות ניהול. הוא לא יהיה שותף שקט.

איל הנדל"ן ציין, כי הוא מכיר את ניסן חקשורי ואחיו זה זמן רב. הוא נפגש עימם במהלך ביקורים בז'נווה, שבה מתגוררים כמה משותפיו של צ'רני בנכסי נדל"ן בניו-יורק ושבה שהו האחים תקופות ארוכות. "האחים חקשורי הם "אנשים טובים, מכובדים", אמר צ'רני.

בתשובה לשאלה על מעורבות גוברת והולכת של ישראלים בעסקי נדל"ן בניו-יורק אמר צ'רני, כי אין ספק שמנהטן היא אחד משוקי הנדל"ן הלוהטים בעולם, אך הוא היה מציע לאנשי עסקים ישראליים שמבקשים להשקיע בנדל"ן בניו-יורק לחבור עם שותף מקומי, ולא להסתכן בהליכה סולו.

בלי לנקוב בשמות ציין צ'רני, כי ישראלים שהשקיעו סכומים גדולים בנדל"ן בניו-יורק נכוו בשגיאות שהיה אפשר למונען לו היו נחשפים לעצות של שותף מקומי.