הסרט "ממלכת גן עדן" גרף 20 מיליון ד' בשלושת הימים הראשונים להקרנתו

אכזבה מסויימת נרשמה בסוף השבוע בארה"ב, בפתיחה הבלתי רשמית של עונת סרטי הקיץ, כשאפוס החרבות "ממלכת גן עדן", העוסק בממלכת הצלבנים הראשונה, גרף 20 מיליון דולר בשלושת הימים הראשונים להקרנתו.

זו פתיחה פושרת, בהתחשב בעלות הפקה בסך של יותר מ-140 מיליון ובמעורבותו של רידלי סקוט (גלאדיאטור), שביים והפיק.

הסרט, אגב, מתעד את מסעות הצלב והקרב על ירושלים בין הצלבנים למוסלמים עד לנפילת העיר בידי סלאח א-דין, אך לא צולם בישראל, אלא בספרד. בשאר העולם מעורר הסרט עניין גדול הרבה יותר, ובסוף השבוע האחרון גרף 56 מיליון דולר ב-100 טריטוריות בינלאומיות מחוץ לארה"ב, ובסך הכל 76 מיליון דולר בכל העולם.

בסוף השבוע הראשון של עונת סרטי הקיץ נרשמה בסך הכל ירידה של 26% בהכנסות ביחס לשנה שעברה, מה שמעיד על אדישותם של רוכשי הכרטיסים כלפי סרטים חדשים. התמונה צפויה להשתנות מקצה לקצה ב-19 במאי: אז יעלה על האקרנים הפרק האחרון ומעורר הציפייה של מלחמת הכוכבים (נקמת הסיט). לאחר מכן צפויה עונת סרטי הקיץ להיכנס להילוך גבוה ולרתק הרבה יותר צופים. על הרפרטואר בקיץ הקרוב נמנים שוברי קופות פוטנציאלים רבים, בהם סרטי המשך ואינספור עיבודים מחודשים ללהיטים מוכרים, שהופקו בעלויות של למעלה מ-100 מיליון דולר כל אחד.

בקטגוריית המדע בדיוני ראוי להזכיר את הגרסא המחודשת למלחמת העולמות (ע"פ ה. ג'י. וולס) שביים סטיבן ספילברג, בכיכובו של טום קרוז, בעלות של 128 מיליון ד'. לא יפקד מקומם של גיבורי הקומיקס ובראשם הקאמבק של באטמן ועוללות ארבעת המופלאים (מרבל קומיקס), שהפיק הישראלי אבי ארד. חלק בלתי נפרד מהתוצרת הקייצית הם סרטי הילדים ובהם לא מעט עיבודים מחודשים לקלאסיקות כמו: החיפושית השובבה, הפנתר הוורוד (עם סטיב מרטין), צ'ארלי ומפעל השוקולד (עם ג'וני דפ), וגירסא מודרנית לעלילות האחים גרים.

עוד ברשימה, מדגסקר, סרט מצוייר חדש מאולפני דרים וורקס (שרק). הקיץ משופע גם בעיבודים לסדרות טלוויזיה אמריקניות פופולריות משנות ה-60 וה-70, בהן ,Bewitched The Honeymooners, Dukes of Hazzard. עיבודים מחודשים פלשו גם לז'אנר סרטי הספורט, וברשימה הזו אפשר למצוא את ה-Bad News Bears ו-Longest Yard. בין סרטי הקיץ ניתן למצוא גם כמה סרטים מקוריים מעוררי עניין, בהם סינדרלה מן, בכיכובו של זוכה האוסקר ראסל קרואו, המגלם מתאגרף. עניין מיוחד ולא קולנועי מעורר מותחן הריגול Mr. & Ms. Smith בכיכובם של חביבי הצהובונים בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי. הסרט הופק על ידי ארנון מילצ'ן, וצפוי לעשות חיל בקופות.