בייניש: התקשרות רשות שדות התעופה עם הזוכות במכרז לעגלות נוסעים בנתב"ג היא "מעשה ראוי"

שופטת בית המשפט העליון, דורית בייניש, קבעה אתמול (ב'), כי ההתקשרות בין רשות שדות התעופה בחברות שזכו במכרז לעגלות הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון היא "מעשה עשוי".

בכך דחתה בייניש בקשת רשות ערעור שהגישו חברות סינאל תעשיות ור.ג.א שרותים וניקיון כנגד החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב. זה, דחה בקשה להוציא צו ביניים המקפיא את תוצאות המכרז להקמה ולהפעלה של מערך עגלות לנוסעים בשירות עצמי.

רשות שדות התעופה הוציאה את המכרז האמור וכללה בו תנאי סף. אחד מתנאי הסף הייתה דרישה לכלול בהצעה יחידת בקרת עגלות המצויה בשימוש בשני נמלי תעופה בעולם שמספר הנוסעים בהם ב-2003 היה לפחות 4 מיליון נוסעים.

שתי החברות שלא זכו פנו לבית המשפט המחוזי בטענה, כי הזוכות לא עמדו בתנאי הסף כשהסתמכוט על מספר הנוסעים בהאוונה, שכן על-פי נתוני הארגון העולמי של נמלי התעופה מספר הנוסעים שם עמד על 2.4 מיליון ב-2003.

החברות טענו, כי לאור האמור לא עמדו הזוכות בתנאי הסף. לאחר שבית המשפט המחוזי דחה בקשה לצו זמני הגישו החברות ערעור לעליון. בייניש קובעת בהחלטה אשר דחתה את בקשת רשות הערעור, כי החברות כבר פועלות בהתאם להתקשרות כבר חודשיים וכי מדובר במעשה עשוי.

עוד קובעת בייניש, כי מאזן הנוחות נוטה לטובת הזוכות במכרז בהתחשב בכך שרכישת ציוד זמני תגרום לרשות שדה התעופה לנזק כלכלי כבד והזוכות כבר הזמינו את העגלות ויחידות הבקרה וחלק מהציוד נמצא בדרכו לארץ.

לכן אין להוציא צו ביניים בנידון.

את הזוכות ייצגו עוה"ד חגי שלו, סער בנגל ויוחאי סופר. את רשות שדות התעופה עו"ד אורי קידר ואת המערערות עוה"ד רות ברק ושמואל הרציג. (בר"ם 4176/05).