נדחתה עתירה נגד הפרויקט בשכונת המשתלה בתל-אביב

את בנוגע לביטול החלטת ועדת הערר לתכנון ובנייה ת"א להתיר, לחברת אחוזת צהלה להקים בשכונה פרויקט של 208 יחידות לדיור מוגן

בית המשפט המחוזי בת"א דחה היום (ג') את העתירה המנהלית שהגישו חברת שרביב ובוריס קליין, המתגורר בשכונת המשתלה בת"א. זאת בנוגע לביטול החלטת ועדת הערר לתכנון ובנייה ת"א להתיר, לחברת אחוזת צהלה להקים בשכונה פרויקט של 208 יחידות לדיור מוגן, בשטח של תשעה דונמים.

העותרים טענו, כי הפרויקט טעון אישור תוכנית בסמכות ועדה מקומית בשל שינוי דרסטי במספר יח"ד שנקבעו בתוכנית, וכי היעדר הכנה ואישור של תוכנית סטטוטורית שוללת מהם שלא כדין, את זכותם להגיש תביעה לפיצויים לפי חוק התכנון והבנייה בגין פגיעה במקרקעין.

ועדת הערר טענה, כי הבקשה להיתר תואמת את התוכנית ועל כן לא נפגע קניינם של העותרים ואין מקום ליזום הליך תכנוני חדש או לנקוט בהליך של הקלה.

היזמית, חברת אחוזת צהלה, טענה באמצעות עו"ד חיים וינטרוב, כי הזכות לבנות 208 יח"ד מוגן במגרש, מעוגנת בתוכנית והיא מלאה את כל התנאים שנדרשים להמרת כל היחידות במגרש ובתחומי השכונה. עוד טענה, כי אין לה כוונה למכור יחידות שנועדו לדיור מוגן. וכל טענת הצפיפות היא חסרת בסיס.

השופט, אברהם טל, דחה את טענת העותרים לפיה התוכנית שצורפה לבקשה להיתר בנייה, שהגישה אחוזת צהלה, אינה תואמת את התוכנית שחלה על המתחם בו נמצאים מגרשה של העותרת, חברת שרביב ומגרשה של אחוזת צהלה.

טל דחה עוד את טענת העותרים, לפיה תוכנית העיצוב הארכיטקטוני שצורפה לבקשה להיתר, מהווה סטייה ניכרת מהתוכנית וכן לטענתם לפיה נשללה מהם זכות הטיעון בפני ועדת הערר וכן את הטענה בדבר הפגיעה בזכויותיהם הקנייניות.

העותרים חויבו לשלם לוועדת הערר ולאחוזת צהלה הוצאות בסך 20 אלף שקל לכל אחת מהן, הוצאות בסכום של 5,000 שקל לוועדה המקומית ולעיריית ת"א כל אחת, והוצאות בסכום דומה למנהל מקרקעי ישראל. (עת"מ 1404/03).