הפרטת פי גלילות - תוך שנה

שטרום: חברות הדלק יוכלו להתמודד במכרז להפרטת פי גלילות

המכירה של פי גלילות צריכה להתבצע תוך שנה. אם ההפרטה לא תתבצע בפרק זמן זה, מניות חברות הדלק יועברו לנאמן שיפעל למכירתן תוך שישה חודשים. בימים הקרובים יגיש הממונה את הצו לבית הדין להגבלים עסקיים.

אם רשות החברות וחברות הדלק לא יעמדו בלוח הזמנים של ההפרטה, יעברו המניות לידי עו"ד תמר בן-דוד שתשמש כנאמן. הממונה יבקש מבית הדין להגבלים עסקיים להורות לחברות הדלק, פז, דלק וסונול להמציא כתב ערבות במטרה להבטיח עמידה בהוראות הצו.

חברת דלק שתפר את הוראות הצו תיקנס ב-1.5 מיליון דולר. בין ההגבלות המוטלות על חברות הדלק הן שלא תקיימנה פעילות משותפת בניפוק דלקים אלא על פי אישור בית הדין. החל מיום חתימה על הצו לא יוכלו חברות הדלק לבצע כל פעילות משותפת במקרקעי פי גלילות במתחם רמת השרון.

בתוך כך מאשר שטרום לחברות הדלק להתמודד במכרז להפרטת חברת פי גלילות. הממונה אמר ל"גלובס" כי אין טעם לפסול את עצם היכולת של חברות הדלק להגיש הצעה כל עוד שלא תפעלנה במשותף.

"גם אם יוגשו בסופו של דבר הצעות רק מחברות הדלק, כל עוד יתקיים הליך של מכרז פתוח, אין בכך פסול", אמר שטרום. הממונה התנגד לדרישת חברות הדלק לבצע התמחרות פנימית ביניהן לעניין מכירת פי גלילות.

הסיכויים שחברות הדלק ייגשו למכרז הן גבוהות ביחס למתמודדות פוטנציאליות בענף תשתיות האנרגיה.

בעבר הביעו התעניינות גם חברות מחו"ל בהשתתפות במכרז. ברשות החברות הממשלתיות מציינים כי הם לא רואים בחברות הדלק משתתפות בלעדיות, וכי ההערכות הן כי גם חברות הגז וחברות אחרות בענף האנרגיה צפויות להשתתף במכרז.