חדש! - מחלקת עסקים

מה אומר אולמרט על ההבדל בין מזרח למערב * מה עשו עובדי חברת התעופה לופטהנזה בפרנקפורט ובברלין * ומה אוכל סטנלי פישר לארוחת הצהריים

הבופה על-פי פישר

* שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, יערוך ביום ה' הבא (9 ביוני) קבלת פנים לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לרגל היכנסו לתפקידו. בתפריט מזנון ויינות, כך שאי אפשר לבנות על ארוחת ערב. זאת, אגב, בהתאם לתיאורים על אורח חייו הבריא במיוחד של פישר, שבשעות הצהריים, למשל, אוכל רק מרק כדי לא להכביד על המערכת ולהיות מסוגל להמשיך לעבוד ב"פול רייס" גם אחרי הלאנץ'. פגישת עבודה בין הנגיד לברוש נקבעה לסוף חודש זה, עם שובו של ברוש מנסיעת עבודה בארה"ב שאינה קשורה להתאחדות או למכון הייצוא, אלא דווקא למפעל הפרטי שבבעלות משפחתית: י. ברוש ובניו לייצור סיבים סינתטיים לתעשיית השטיחים מברקן.

העולם על-פי אולמרט

* "אמנם יש שם מפעלים יפים כמו בעמק הסיליקון, אבל אם בוחנים את הנתונים אצלם אל מול הביצועים שלנו, רואים שאמנם עלויות השכר בהיי-טק הישראלי הן פי 5 מאשר בהודו, אבל גם התפוקה של איש ההיי-טק בארץ גדולה פי 5 משל עמיתו ההודי", הרגיע שר התמ"ת, אהוד אולמרט, את באי פורום מנכ"לי ההיי-טק של המי"ל, שרובם - אולי מהיכרות טובה יותר עם עובדיהם - דווקא סבורים כי התפתחויות בהודו ובסין מהוות איום ממשי על ההיי-טק הישראלי. שחקן חיזוק לשר נמצא בדמותו של פרומוד האק, מנכ"ל Norwest Venture Partner ויו"ר החברה הישראלית וראז נטוורקס, שהבהיר כי הוא מעדיף להשקיע בישראל במקום בהודו או בסין, משום שתעשיית ההיי-טק במזרח עדיין רחוקה מאוד מלהבין את צורכי הלקוחות במערב.

החיים על-פי לופטהנזה

* 15 עובדי תחנת חברת התעופה לופטהנזה בנתב"ג נהנו משלושה ימי כיף של השתלמות וסיורים בפרנקפורט וברלין. תחת הדרכת מנהל תחנת נתב"ג, אריק רודברג, סיירו העובדים במטה לופטהנזה בפרנקפורט, ופגשו פנים אל פנים את האנשים איתם הם עובדים בכל ימות השנה באמצעות האי-מיילים והפקסים. ההשתלמות הייחודית מעבר לים הפכה במהרה למסע גיבוש חברתי ובילוי בסטייל, והתרעננות לקראת עונת השיא של הקיץ הלוהט הצפוי בנתב"ג. לופטהנזה, המפעילה שתי טיסות יומיות בקו ת"א פרנקפורט, דורגה ב-2004 כחברת התעופה הזרה המובילה במספר הנוסעים לישראל: בשנת 2004 טסו בקו כ-361 אלף נוסעים. (משה כהן)

הכבוד על-פי רעננערט

* כלת פרס ישראל למשפט, רות בן-ישראל, וחברת הוועד המנהל של אגודת ידידי האוניברסיטה הפתוחה בארה"ב, בעלת השם הבלתי אפשרי אינגבורג רעננערט, יקבלו תואר עמית כבוד מטעם האוניברסיטה הפתוחה.

לאחר שהקרן לידידות בראשותו תרמה לרשויות המקומיות יותר מ-50 מיליון שקל בחמש שנים האחרונות, קיבל היום (ג') הרב יחיאל אקשטיין את פרס יקיר השלטון המקומי.