המפיקים מתנגדים לרכישה מחודשת של זכויות הכדורסל על ידי ערוץ 1

"כספי ציבור הממומנים באמצעות תשלום האגרה אינם מיועדים לסבסוד חלק ניכר מתקציבו השנתי של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב"

איגוד המפיקים יוצא נגד כוונתה של רשות השידור לרכוש גם השנה את זכויות השידור של משחקי הכדורסל של מכבי תל אביב, תמורת כ-4 מיליון דולר. במכתב ששלחה הבוקר אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים ליאיר אלוני, המנכ"ל הזמני של רשות השידור, נכתב כי, "לנוכח מצבה העגום של רשות השידור בעת הזו, רכישת זכויות השידור כאמור יש בה, לדעתנו, טעם לפגם".

עוד כתבה חסיד, כי "חוקיות החלטה כאמור, מוטלת בספק לנוכח העובדה שמליאת רשות השידור פוזרה, אין יו"ר לרשות, ואין זה ברור אם לוועדת טלוויזיה מוקנות סמכויות כלשהן להחליט על הוצאת כספים בסדר גודל כזה. איננו סבורים שכספי ציבור הממומנים באמצעות תשלום האגרה מיועדים לסבסוד חלק ניכר מתקציבו השנתי של מועדון הכדורסל מכבי תל אביב. מה עוד, שאלמלא רכישת הזכויות על ידי רשות השידור, זכויות אלה היו נרכשות על ידי הערוצים המסחריים, ומשחקי מכבי היו נצפים על ידי כלל הציבור מבלי שאזרחי המדינה יאלצו לממנם".

חסיד כתבה עוד, כי על השידור הציבור להיות מבודל וייחודי באמצעות השקעה ביצירות ישראליות מקוריות, ולא על ידי הריצה אחרי הרייטינג. "בהשקעה של 4 מיליון דולר ניתן היה לייצר מסך עשיר ומגוון המשופע בדרמות, בסרטים תיעודיים ובתוכניות תרבות. לדעתנו, זהו ייעודו האמיתי והייחודי של ערוץ ציבורי בעידן רב ערוצי".

במקביל, איגוד המפיקים מצטרף לדרישת התנועה לחופש המידע באשר לחשיפת ההסכמים עם מועדון מכבי תל אביב בפני הציבור, דרישה שהועברה כבר לפני מספר חודשים.

יש לזכור כי משחקי הכדורסל של מכבי תל אביב המשודרים בערוץ הראשון הצליחו לגרור רייטינג גבוה ביותר, בעיקר במהלך גמר הפיינל-פור שנערך בחודש מאי. ככל הנראה, מבחינה זו לערוץ 1 יהיה קשה מאוד לוותר על הסכמים אלה.

מרשות השידור נמסר בתגובה, כי מנכ"ל הרשות יבחן את הדברים וישיב עליהם ישירות לפונים.