מנכ"ל פסגות: חברות המגלות גם אחריות חברתית יניבו תשואות גבוהות יותר למשקיעים

עירית כהן, סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש בכלל ביטוח פנסיה ופיננסים: "ככל שהמעורבות של המדינה בנושא רווחה הולכת ופוחתת, כך גובר הצורך לסייע לגורמים החלשים בחברה על בסיס התנדבותי"

"חברות המגלות אחריות חברתית יניבו תשואות גבוהות יותר למשקיעים. מבדיקות שערכנו עולה, כי מניות של חברות בעלות מחוייבות חברתית משיגות לאורך זמן תשואות עודפות". כך אמר היום מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, בכנס "גלובס" ו"מעלה" על מעורבות חברתית-עסקית.

לדבריו, פסגות היתה החברה הראשונה בשוק ההון הישראלי שזיהתה את הצורך בחיבור ישיר בין התרומה לקהילה לבין איכות ניהולית ועיסקית. "המשקיעים שהלכו איתנו הרוויחו. קרן "פסגות דיבידנד חברתי" השיגה תשואה של יותר מ-25% מיום הנפקתה וזוהי תשואה עודפת של 4% מעבר למדד המניות הכללי", אמר ורמוס.

מנכ"ל "גלובס" עמי אבן, הצטרף לדברים של ורמוס, ואמר בכנס כי עסקים אינם פועלים בחלל ריק אלא בתוך חברה וקהילה. גם אנחנו ב"גלובס" מקדישים הרבה על מנת להעסיק אנשים בעלי מוגבלויות.

קצרה היריעה מלתאר את עומק המעורבות החברתית של עסקים שונים, אך ניתן לומר בוודאות כי תרומה לקהילה משפיעה גם על הארגון. ארגון שתורם לקהילה הוא ארגון שיותר טוב לעבוד בו, ולבסוף אם הוא מנוהל כנדרש הוא גם מרוויח יותר.

לדברי אבן, זוהי השנה החמישית בה מתקיים כנס עסקים וחברה תוך שיתוף "מעלה" ו"גלובס". "ניתן לומר כי בתקופה זו חל שינוי בתרבות העסקית והארגונית בנושא התרומה לקהילה בארץ", אמר אבן.

עירית כהן, סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש בכלל ביטוח פנסיה ופיננסים, אמרה, כי "ככל שהמעורבות של המדינה בנושא רווחה הולכת ופוחתת, כך גובר הצורך לסייע לגורמים החלשים בחברה על בסיס התנדבותי". לדבריה, הלקוחות מודעים יותר לחשיבות התרומה לקהילה, מה שמגביר את הצורך של החברות בהצגת תדמית עם פן חברתי מעורב ופעיל. "כך גדלים המשאבים לתרומה לקהילה", אמרה כהן.

כהן סיפרה, כי להנהלת החברה מגיעות מאות פניות בשנה לתמיכה וסיוע. "ההתלבטות היא בין הצורך לרכז את המשאבים החברתיים בתחומים בודדים לבין פיזור הכספים בין תחומים רבים. סמנכ"ל בורסה לני"ע רונית הראל-בן-זאב אמרה כי יש לתת במדד "מעלה" משקל גבוה יותר לנושא איכות הסביבה.

מנכ"ל "מעלה", טלי אהרוני אמרה, "אחרי שנה של עיסוק תקשורתי וביקורת על חברות, ובמיוחד בעיצומה של פרשת הריגול התעשייתי, אנחנו מגיעים לכנס הרבה יותר בוגרים, מפוקחים ומנוסים כדי ללבן את ההיבטים השונים של אחריות חברתית של עסקים. אני מקווה שיהיה לכולנו האומץ והחוכמה להתייחס לא רק להצלחות אלא גם לדילמות, למשברים ולאתגרים, שכן אלו יחזקו את העשייה והם הערובה להצלחה בעתיד".