המשטרה בוחנת מעבר לבינוי תחנות בשיטת P.F.I

ברשות המשטרה 300 מתקנים על 460 אלף מ"ר בנוי; תקציב הבינוי שלה לא מאפשר חידוש המבנים

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, אישר בחינת מודל לבינוי תחנות ומטות משטרה בשיטתP.F.I , בה יזמים פרטיים בונים תשתיות ציבוריות, וזאת במקום שימוש בתקציבה הישיר של המשטרה, כנהוג כעת.

בדיון שהתקיים השבוע בלשכתו של קראדי, בו השתתפו מנכ"ל המשרד לביטחון פנים ובכירים במשטרה, הציג ראש האגף לתמיכה לוגיסטית, ניצב יעקב רז, מודל להקמה ומימון של מבני משטרה באמצעות יזמים פרטיים בשיטת P.F.I או שכירות ארוכת-טווח.

למשטרה 300 מתקנים ברחבי הארץ, המשתרעים על שטח 460 אלף מ"ר בנוי.

באט"ל אומרים, כי רוב המתקנים ישנים מאוד וחלקם אף בני עשרות שנים, בהם מבני "טיגארט" מתקופת המנדט הבריטי.

תקציב הבינוי של המשטרה קוצץ בשיעור ניכר בשנים האחרונות, עקב המצב התקציבי וסדרי עדיפויות פנים-משטרתיים. עיקר הבינוי בחמש השנים האחרונות התבסס על הכספים שהתקבלו מסבב המבנים והקרקעות בת"א, מקור שעומד להסתיים.

במשטרה אומרים, כי כבר בימים הקרובים יפעל רז לביצוע תיאום מול משרד האוצר, לבחינת בינוי בשיטה זו של תחנות המשטרה בנתניה ובראשון-לציון, שבנייתן מתוכננת לשנים הקרובות.

לדברי רז, התקציב הקיים קטן מאוד ביחס לצרכי המשטרה ואינו מאפשר בינוי פרויקטים בהיקף הנדרש. "על-פי הערכה שביצענו על בסיס תקציב הבינוי הקיים והשטחים המוחזקים ע"י המשטרה, יידרשו למעלה מ-300 שנה כדי לחדש את כל מבני המשטרה", אמר.

לדבריו, קיימים גם פערי תשתית עצומים בכל הנוגע לתחזוקת המבנים ובכדי להביא את רמת כשירות הנכסים לרמה סבירה, נדרש תקציב של 65 מיליון שקל.

לפי שיטה זו, היזמים בונים את התשתית ומתפעלים אותה, והמדינה משלמת להם דמי שימוש שנתיים, ל-15-30 שנה. דמי השימוש אמורים להחזיר את השקעותיהם של היזמים, ובתום התקופה שנקבעה מוחזר הפרויקט לידי הגוף הציבורי המזמין.