שמאי תובע את הביטוח למרות פקיעת מועד הפוליסה

גלנצר הגיש הודעת צד ג' נגד חברת הביטוח איילון, שביטחה אותו בביטוח אחריות מקצועית, למרות שהסתיימה תקופת הביטוח הנקובה בפוליסה

שמאי המקרקעין חיים גלנצר הגיש היום (ד') לביהמ"ש המחוזי בת"א תצהיר עדות ראשית, בתביעה שהגישה נגדו חברת פרופייר 1, בגין רשלנות מקצועית. גלנצר הגיש הודעת צד ג' נגד חברת הביטוח איילון, שביטחה אותו בביטוח אחריות מקצועית, למרות שהסתיימה תקופת הביטוח הנקובה בפוליסה.

השופטת ציפורה ברון דחתה בעבר את בקשת איילון, למחוק את הודעת צד ג', בטענה שבפוליסה מצויין במפורש, כי היא מכסה רק תביעות שיימסרו למבטח במשך תקופת הפוליסה. השופטת סטתה מפסק דין שנתן הרכב של שלושה מעמיתיה במחוזי, וקבע כי תנאי כזה תקף.

"אינני שלמה עם האמור בו ואינני מוכנה לדחות על הסף תובענה בהסתמך עליו", ציינה.

ברון קיבלה את טענת עוה"ד רענן בר-און וורד כהן, וקבעה, כי "תקופת הביטוח הינה מעיקרי עסקת ביטוח". אם תתקבל הפרשנות שהציעה איילון, הוסיפה, הרי שכל המקרים שאירעו בסמוך לתום תקופת הביטוח, לא יהיו מכוסים למעשה, "שהרי אין אפשרות פרקטית שמבוטח יספיק להגיש למבטחת תביעה" בפרק זמן כה קצר.

החברה הצרפתית תובעת כמה מיליוני שקלים מהשמאי גלנצר ואחרים. היא התעניינה בזמנו ברכישת שתי קומות ב"קניון הילד", ופנתה לשם כך, בנפרד, לשני שמאי מקרקעין שונים, כדי לקבל שומה.

אחרי 5 שנים טענה, כי השניים התרשלו כשקבעו שווי גבוה מדי ואף לא אמרו לה כי תוכל לרכוש את ה"פטיו" אשר בגג הקומה החמישית.

גלנצר טוען, כי כלל לא נשכר לצורך בדיקת סוגיית ניצול אחוזי הבנייה. כעת, נפתח שלב ההוכחות בתביעה (ת.א. 1818/99).