אחרי שנים של עיכובים: הסכם הזיכיון לפרויקט מנהרות הכרמל ייחתם ביולי

האגרה תופחת ל-9 ש' לקטע, והמדינה תשלים לחברה הכנסות אם השימוש בפועל יהיה נמוך מהתחזית

כרמלטון תחתום על חוזה הזיכיון המתוקן להקמת פרויקט מנהרות הכרמל שבחיפה באמצע חודש יולי - כך נודע ל"גלובס". משרד האוצר וכרמלטון (שיכון ובינוי ואשטרום) נערכים בשבועות האחרונים לניסוח סופי של חוזה הזיכיון המתוקן. המועד לחתימה נקבע ל-15 ביולי. הסכם המימון של כרמלטון מול בנק דיסקונט צפוי אף הוא להיחתם בתוך מספר שבועות לאחר החתימה על הסכם הזיכיון המתוקן.

בין האוצר לכרמלטון אין כיום שום מחלוקת מהותית ולמעשה נשארה רק העבודה הטכנית של ניסוח ההסכמים. במסגרת הסכם הזיכיון המתוקן דמי השימוש יעמדו על 6-9 שקלים לכל קטע, במקום 13 שקלים בהסכם המקורי.

מי שהתנגד נחרצות למחיר בהסכם המקורי היה החשב הכללי באוצר, ירון זליכה. בתמורה להפחתת תעריפי האגרה, התחייבה המדינה להעמיד לחברה ערבות תנועה למצב שבו הביקוש בפועל יהיה נמוך מהתחזית. המדינה גם מוותרת על זכותה לתבוע בגין נזקים שנגרמו לה בגין עיכוב הפרויקט.

כרמלטון זכתה ב-1998 במכרז BOT להקמה, אחזקה ותפעול של פרויקט מנהרות הכרמל בחיפה. מדובר בפרויקט בהיקף של מיליארד שקל להקמת צמד מנהרות של 5 ק"מ שיחברו את צומת הקריות, הצ'ק פוסט עם היציאות הדרומיות של חיפה.

בפרויקט חלו עיכובים גדולים כתוצאה מהתמשכות ההליכים הסטטוטוריים, הודעת דיסקונט על ביטול הסכם המימון, הימשכות הליכים משפטיים, בין היתר לגבי חובתו של דיסקונט לממן את הפרויקט. לאחר שהושגו ההשגות, בכרמלטון נערכים כעת לקבלת היתרים לביצוע העבודות.