דליה איציק תיפגש עם בכירים בחברות הסלולר - יגבשו פשרה בנושא האנטנות

במוקד הדיונים בשבוע הבא - מי ישלם בגין ירידת ערך הנדל"ן בעקבות הצבת האנטנות ברחבי הארץ

שרת התקשורת, דליה איציק, ומנכ"ל המשרד, אבי בלשניקוב, ייפגשו בשבוע הבא עם בכירים מחברות הסלולר בניסיון לגבש הצעת החלטה בנושא הקמת האנטנות הסלולריות. איציק אמורה להגיש לוועדת השרים לענייני פנים ושירותים הצעה שתעמוד מול הצעתו של שר הפנים, אופיר פז-פינס.

פינס מציע שחברות הסלולר יפצו את התושבים ב-80% מערך הירידה, בעוד שהרשויות המקומיות ישאו ב-20% הנותרים. עמדתו של פינס אינה מקובלת על חברות הסלולר, ואיציק תנסה להציג פשרה שתהיה מקובלת על כל הצדדים.

איציק ניסתה בעבר להביא לאישור הממשלה החלטה להקמת ועדת מנכ"לים משותפת של משרדי התקשורת, האוצר, הפנים ואיכות הסביבה, שיועדה לפתור את בעיית הקמת האנטנות הסלולריות. ניסיון זה נכשל עקב חוסר היענות המשרדים המעורבים להיות שותפים לוועדה כזו.

הצעתו של פינס כוללת גם מתן אפשרות לציבור להתנגד להקמת אנטנות הנמצאות בסביבתם. כיום האנטנות הסלולריות נחשבות תשתית, ולכן הציבור לא רשאי להתערב במיקומן.

המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, משה גלילי, כתב בעבר למנכ"ל משרד הפנים וליו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, גדעון בר-לב: "כתב שיפוי גורף ללא מגבלות עלול לגרום לקריסתן של חברות התקשורת. תושבים עלולים לקבל עידוד להגשת תביעות מוגזמות". בר-לב אומר שקיימות ועדות מקומיות שמצהירות באופן ברור על כוונתן להשתמש בכתבי השיפוי ובאפשרות הגשת תביעות כדי למנוע הצבת אתרים או לגרום לפירוקם".

עמדת משרד הפנים בעניין היא, שהרשויות המקומיות לא יכולות ולא צריכות לקחת על עצמן את הסיכון שבתביעה נגדן על הצבת אנטנות שיגרמו לירידת ערך של נכסים.

חברות הסלולר, שמיוצגות גם באמצעות פורום החברות הסלולריות, טוענות שהן נמצאות בין הפטיש לסדן. מצד אחד, הן מחויבות לשירות אוניברסלי עם כיסוי ארצי מלא, כשהדרישה של המנויים היא לקליטה אופטימלית בכל מקום. מהעבר השני נערמים בפניהן קשיים לפרישת הרשת.