מלחמת יהודים בפלאזה בניו-יורק

רון לאודר גייס סוללת עו"ד בכירים לסיכול הפיכת הפלאזה של תשובה לבית דירות וחנויות יוקרה; פרקליטו: אין לעודד הפיכת מקום כזה לבאזאר

מכשול חדש צץ בדרכו של יצחק תשובה להפיכת חלק ממלון פלאזה במנהטן לבית דירות ולמרכז קניות יוקרתי.

חודשיים בלבד לאחר שגובש הסכם בין הבעלים החדשים, חברת אלעד שבשליטת תשובה, לבין האיגוד המקצועי שמייצג את 900 עובדי המלון, הודיע המיליארדר, רון לאודר, שהוא מתנגד לפרויקט בגלל הפגיעה באופיו ההיסטורי של המלון.

לפי ידיעה שפורסמה השבוע (ביום ד') בניו-יורק פוסט, לאודר דורש לבטל את ההסכם המיוחד שיתיר לאלעד להקים במלון חנויות יוקרה ומתנגד להפיכת 457 מחדרי המלון לדירות שישקיפו על סנטראל פארק.

פרקליטו של לאודר, ג'ון אוליסקי, העיד באחרונה לפני הוועדה העירונית לשימור אתרים היסטוריים ואמר, בין היתר, כי הדירות שיוזם תשובה "ישמשו ויענגו רק את העשירים מאוד".

אוליסקי אמר, שאין זה יאה להקים חנויות בטראס רום, או באדוארדיאן רום, בקומת הקרקע של המלון. "שום עיר שמכבדת את עצמה לא היתה מעודדת להפוך מקום כזה לבאזאר", אמר הפרקליט.

למרות טענות אלה, העיתון מעריך כי סיכוייו של לאודר לבלום את הפרויקט אינם גדולים.

לאודר, שמשרדו משקיף במקרה על הפלאזה, גייס סוללת עורכי-דין מן השורה הראשונה כדי לסכל את הפרויקט של תשובה.

נציג של לאודר אמר לפוסט: "אנו רוצים שקיפות. אנו רוצים לראות את התוכניות ואנו רוצים מספיק זמן לבחון אותן למען עתיד הפלאזה, לפני שייושמו שינויים שיהרגו את המלון הגדול הזה".

בתגובה אמר לעיתון מנכ"ל אלעד, מיקי נפתלי: "אנו מופתעים מאוד מפני שהוא (לאודר) נתן תמיכה מלאה להסדר שלנו עם האיגוד המקצועי. הוא יודע בדיוק למה הסכמנו.... איני יודע מדוע הוא עשה זאת".

נפתלי הזהיר, שבלי היתר מהוועדה לשימור אתרים היסטוריים, תהיה לאלעד אופציה אחת בלבד: להפוך את המלון כולו לבית דירות. "הסבת כל המלון לבית דירות היא הרווחית ביותר מבחינתנו", אמר נפתלי. "אני עושה את ההפך ממה שכל משקיע היה עושה".