מחלקת עסקים

פרופ' אמוץ וינברג, נשיא ביה"ס שנקר, מקבל תואר אבירות איטלקי * מנהלי חברת הפניקס מגלים רוח התנדבות * ויו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית מספר משל על המשק הישראלי

האבירות של וינברג

* האיטלקים מעריכים עיצוב: נשיא איטליה, קרלו אזליו צ'יאמפי, העניק תואר אבירות (קומנדאטורה) לפרופ' אמוץ וינברג, נשיא ביה"ס להנדסה ועיצוב שנקר, כאות הוקרה על פעילותו להידוק הקשר בין ישראל לאיטליה וקידום תחום העיצוב בפרט. הקשר בין שנקר לאיטליה בתחום העיצוב נוצר ביוזמתו של פרופ' וינברג, ובשנה שעברה התקיים בישראל לראשונה סימפוזיון ישראלי-איטלקי לעיצוב בשיתוף ADI - התאחדות איטלקית לעיצוב תעשייתי, שגרירות איטליה והמכון לתרבות איטליה. במסגרת זו הגיעה משלחת של 20 מעצבים ותעשיינים בכירים מאיטליה לשלושה ימים של דיונים, ובמקביל התקיימה תערוכת AESPA. בתום המפגשים נחתמה אמנה על שת"פ אקדמי-מחקרי בתחום העיצוב, כבסיס לפורום בינלאומי לעיצוב.

ההסעה של הפניקס

* חברת הפניקס תעמיד את צי רכביה לרשות עמותת עזר מציון, עמותה המסייעת בתחום הפרא-רפואי לחולים ומוגבלים פיזית. מנהלי החברה יתנדבו להסיע קשישים, נכים וחולים מוגבלי תנועה לטיפולים רפואיים או כל יעד אחר. לדברי יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס, החברה חרטה על דגלה את המעורבות בקהילה, כאשר לצד תמיכה כספית בפרויקטים מגוונים לאוכלוסיות נזקקות, החברה רואה חשיבות בעשייה אישית של עובדי החברה. במסגרת הפעילות, כל אחד ממנהלי החברה יקדיש שלוש שעות נהיגה אחת לחודשיים, בין אם במהלך שעות העבודה או מחוצה להן.

התרומה של הקיבוצים

* איגוד התעשייה הקיבוצית יפעל להגברת התרומה של מפעלי הקיבוצים לקהילה, ויקיים כנס ראשון בנושא ביום חמישי, 14 ביולי, במושב בית יהושע. יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן מלמד, מצא לנכון להרחיב את משל הקטר והמשק: "נהוג לומר שהתעשייה מהווה את הקטר של המשק בישראל. על הנוהגים בקטר המוביל להקדיש יותר תשומת לב ויותר אמצעים להשפעה על הנעשה בחברה בישראל. ההתפתחויות החברתיות במדינת ישראל בתחומים רבים מדאיגות הרבה יותר משעריהם של המטבעות ומחיריהם של חומרי הגלם", ציין. המפגש נערך בשיתוף עם "ציונות 2000", המובילה אסטרטגיה של אחריות חברתית ומנסה להביא לשינוי באקלים החברתי בישראל. במפגש יופיעו נציגי חברות תומכות וגופים חברתיים שיספרו על ניסיונם בתחום.

הביקור של ג'ונס

* דוד ג'ונס, מנהל Adobe Solutions לאזור אירופה, אפריקה והמזה"ת, יקפוץ לארץ לרגל אירוע "PDF Conference 2005", שיעסוק במעבר למערכות דיגיטליות בארגונים ובמימשל ויכלול השקת פתרונות חדשים של Adobe לתחום זה. הכנס ייערך מחר (ה') במרכז הקונגרסים בקיבוץ שפיים על ידי קרטסופט, נציגת Adobe בישראל, וחברת Solutions WinSoft האחראית לפיתוח התוכנות באזור המזרח התיכון והתאמתן לעבודה בעברית, ערבית ושפות אחרות. תחום הפתרונות של Adobe Solutions "חם" במיוחד לאור מהפכת הממשל הזמין, שהוכרזה השבוע ומאפשרת לאזרחי המדינה נגישות רבה למשרדי הממשלה באמצעות האינטרנט.