"ספינות העבדים" של צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד: יקימו חב' טיסות שכר לגירוש מהגרים

חברת טיסות שכר תטוס בין המדינות ותחזיר מהגרים בלתי חוקיים לארצות מוצאם; "פיתרון זול"

שרי הפנים של צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד הסכימו השבוע במהלך פגישה בעיר אביאן, שבצרפת, לארגן טיסות שכר משותפות לשם גירושם של מהגרים בלתי חוקיים.

על פי התוכנית, חברת טיסות שכר, אותה מכנה הטיימס הבריטי "Asylum Airways" (חברת תעופה של מבקשי מקלט מדיני - בתרגום חופשי), או כפי שמכנה אותה הגארדיין הבריטי "Migrant Air" (חברת תעופה למהגרים - ר.ל.), תטוס ממדינה למדינה, ותעלה על גבי המטוסים מהגרים בלתי חוקיים.

"אנו חושבים שאין להרשות לזרים ללא אישור שהייה חוקי לשהות במדינות שלנו. הם מפרים את החוקים שלנו", אמר שר הפנים הצרפתי, ניקולא סרקוזי, בתום הפגישה, בראיון ל"לה מונד".

"הפיתרון הוא לשלוח את אותם אנשים חזרה לארצות המוצא שלהם", אמר סרקוזי.

התכנית תתרום לקיצוץ בהוצאות הגירוש, מאחר שגירוש מהגרים לבתיהם בטיסות מסחריות רגילות עולה יותר משימוש בטיסות שכר, אמר השר הצרפתי. סרקוזי הציע שטיסות השכר יחלו בתוך שבועות ספורים, ואילו שר הפנים האיטלקי, ג'וזפה פיסנו, אמר, ש"מדובר בעניין של ימים ספורים", כך על פי העיתונות האירופית. בריסל הגיבה על היוזמה של 5 המדינות, בטענה ש"זו יוזמה של 5 המדינות האלה, לא של האיחוד האירופי".

"היוזמה עולה בקנה אחד עם עמדת האיחוד האירופי", והנציב האירופי לענייני פנים ומשפט, פרנקו פראטיני האיטלקי, קידם בברכה את הצעד. הנציבות כבר הציעה את הרעיון של טיסות משותפות, ובמהלך השבועות הקרובים, הנציב פרטיני יציע לפרסם הנחייה חדשה לקביעת סטנדרטים משותפים באשר לטיפול במהגרים בלתי חוקיים ובמבקשי מקלט מדיני שבקשתם נדחתה, בתקווה ש"ניתן יהיה לאמץ הצעה זו מהר מאוד", הוסיף הדובר.

במהלך הפגישה של הקבוצה המכונה 5G סרקוזי אף הציע להגדיל את מספר המשתתפים בקבוצה ולצרף אליה את פולין, מאחר ש"המנוע" הצרפתי-גרמני אינו מספיק עוד להניע את האיחוד האירופי. "כשאירופה המאוחדת מנתה 6 מדינות, המנוע היה ללא ספק צרפתי-גרמני. אירופה של 25 מדינות זקוקה למנוע של 5 מדינות בשלב ראשון, ואולי 6, בצירוף פולין", אמר סרקוזי בראיון לרדיו אירופה1 הצרפתי.