נתניהו: הטרור האיסלמי רוצה להשיב שעון ההיסטוריה 1,000 שנה לאחור ולמוטט את המערב

רה"מ שרון הורה מוקדם יותר לשרים לא לקשר בראיונות לתקשורת את מתקפת הטרור לישראל

ראש הממשלה, אריאל שרון, העביר הערב (ה'), באמצעות מזכיר הממשלה, מסר חד-משמעי לכל שרי הממשלה: "אל תתראינו לאמצעי התקשורת ואל תקשרו את מתקפת הטרור בלונדון בשום דרך לישראל".

עם זאת, שר האוצר נתניהו התראיין הערב לערוץ 2 ואמר: "לנו לא היתה שום התראה מוקדמת על הפיגועים. גם המאבטחים הבריטים לא ידעו. צפירות האמבלונסים שהחרידו היום את לונדון צריכות להעיר את מדינות אירופה, כדי להתלכד נגד הטרור. אם לא עוצרים את הטרור האיסלמי, הוא מגיע לבירות אירופה; מטרת הטרור האיסלמי להשיב את שעון ההיסטוריה 1,000 שינם לאחור ולמוטט את רוחו של המערב".

מוקדם יותר הערב התקשר שרון, לשגריר בריטניה בישראל, סיימון מקדונלד, וביקש ממנו
להעביר לראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, את "הזעזוע שלו ושל ממשלת ישראל מהפשע הנוראי שבוצע כנגד אזרחים בריטיים חפים מפשע".

שרון ביקש להעביר גם את תנחומי העם בישראל לעם הבריטי ואמר כי "ברגעים אלה ישראל כולה מביעה סולידריות עם תושבי בריטניה, כואבת את כאבם, ושולחת תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים". ראש הממשלה אמר עוד, כי "העולם כולו צריך להתאחד במלחמה כנגד הטרור, שכל תכליתו הוא רצח חפים מפשע".

שר האוצר נתניהו, שוחח בטלפון ביום ה' אחר הצהרים עם עמיתו הבריטי, שר האוצר גורדון בראון, והביע בפניו את השתתפותו בכאב אזרחי בריטניה ותושבי לונדון, בעקבות סדרת הפיגועים שאירעה בעיר.

נתניהו, השוהה בביקור עבודה בלונדון, אמר לשר האוצר הבריטי: "אם יש מישהו שמבין מה עובר עליכם זו ישראל. אנחנו איתכם באבלכם". בראון השיב לנתניהו: "הטרוריסטים רוצים לשבור אותנו, אבל הם לא יצליחו בכך".